Mrt-28: Fietsvakantie 2004

Vandaag kreeg ik zin om een oud fietsverslag te plaatsen. Inmiddels ben ik aangekomen bij 2004, toen ik nog net geen web-log bij Web-log.nl had. Dit verhaal komt dan ook van mijn oude website en daar kon je destijds alleen via een mail op reageren. Die website is al erg lang ter ziele, maar het leek me wel wat om dit verhaal op het web terug te plaatsen.

Daarvoor moest ik een berg HTML er uit halen en de links aanpassen. Destijds had ik een aanklikbaar landkaartje, die heb ik nu gewoon passief geplaatst. (In het webarchive staat nog het origineel en daarin werkt dat kaartje (ergens halverwege) nog.) Verder heb ik het in 3 delen opgedeeld.

Eerder had ik in 2014 al eens een blogbericht gemaakt over het zweefveer dat ik aan het einde in Rendsburg zag. Ik heb ook een putdeksel van Quedlinburg toegevoegd. Destijds hield ik me daar nog niet mee bezig. Het is een foto van Margo, die ze me stuurde toen ik voor hetb eerst op dit weblog over putdeksels begon.

Eigenlijk wil ik alleen eigen foto’s plaatsen, maar in dit geval maak ik graag een uitzondering. Putdeksels toesturen heeft daarom weinig zin tenzij het een stad betreft waar ik gefietst heb. Zo staat er nog 1 in de wachtrij voor Oslo, maar dat ‘verhaal’ van 30 jaar geleden kan wel eens heel lang gaan duren. Ik werk van voor naar achter en heb destijds nooit een fietsverslag gemaakt van mijn tochtje via Kopenhagen, Goteburg en Oslo.

Wat ik destijds niet beschreef, was dat dit mijn eerste vakantie met een digitale camera was. M’n autofocus-rolletjes-camera had de geest gegeven en ik had een paar maanden eerder een simpele overjarige digitale camera gekocht om ermee als webcam te experimenteren. Dat laatste werd niets, er zat geen microfoon in en na een uurtje testen had ik het wel gezien. Ik had wel voor een iets betere camera gekozen om zo eenvoudige foto’s te maken voor m’n website. En dat kwam beter uit de verf. Ik vond de foto’s eigenlijk behoorlijk goed. Daar kwam ik thuis na deze fietsvakantie pas achter. Onderweg had ik duidelijk te weinig foto’s gemaakt en nog wat ondersteunende ansichtkaarten gekocht. Je weet maar nooit… Ik heb ‘m daarna nog 11 jaar gebruikt.

Geplaatst op 2016-03-28, in Zwerfmatig en getagd als , , , , . Markeer de permalink als favoriet. 5 reacties.

  1. Die foto’s van dat zweefveer zijn super. Leuk om af en toe door oude berichten te gaan.

  2. Ik heb een auto en ben nog nooit in Polen geweest. Jij komt er gewoon op de fiets.

  3. het blog zag er toen best ook wel aantrekkelijk uit. Dat was wel een heel eind fietsen. En schreef je toen onder je eigen naam, als ik het goed zag? en wanneer ben je met Ximaar begonnen?

  4. @Hanscke: M’n website was destijds onder mijn familienaam, die gebruikte ik toen ook voor genealogie. In 2004 deed ik wat testjes met web-log voor een kennis en toen had ik snel even een testnaam nodig. Dat werd Xinix. Vervolgens Xiwel en bij de overstap naar wordpress Ximaar, omdat die andere 2 al in gebruik waren door anderen. Halverwege Web-log stopte mijn website-provider ermee en toen ben ik meer gaan doen met web-log. Voor de genealogie had ik gewoon een ander web-log met onze familienaam.

    Zo in de web-logtijd ben ik wel eens geblokkeerd als ik mijn eigen achternaam bij het reageren gebruikte. Men zag dat als een raar woord. Ook een reden om gewoon maar door te gaan met Xinix, Xiwel en Ximaar.

    Die website heb ik destijds compleet zelf gemaakt, ook de delen die wordpress nu levert. Een reageerscript heb ik nooit gemaakt, maar wel zoeken binnen de pagina. Die doet het zelfs nu nog in dat webarchive. Tik maar een woord in het zoekvak middenboven en druk op de 2de zoekknop voor zoeken binnen de huidige pagina. Die eerste knop was voor zoeken in de gehele website, maar die kan op deze manier niet meer werken. Het leuke is dat ik nog altijd nooit een andere website heb gezien die zoeken binnen de pagina aanbiedt. Was m’n tijd dus akelig ver vooruit. ;-)

  5. @Mack: Toch valt die afstand wel mee, 900 fietskilometers vanaf Hengelo. Ben ook wel eens naar Lisabon gefietst, maar dat was toch een stuk verder. ;-)

Reaxi (laat het e-mailvak leeg):

