Mei-13: Europadag Gemist

Erg dom van me. Op maandag 9 mei heb ik duidelijk niet opgelet. Misschien was het wel gewoon te mooi weer. Ik ben niet even over de Europese Vrijmarkt gelopen. Heb ook de grote Europese Optocht gemist en niet te vergeten de jaarlijkse toespraak van President Donald Tusk (niet te verwarren met Donald Trump) na de grote parade in Brussel. En wat te denken van de afsluitende vuurwerkshow.

Jammer dus. En nu maar hopen dat ik het volgend jaar niet vergeet en me dan wel in het Europese feestgedruis stort, net als alle andere EU-burgers. Misschien ga ik wel naar Brussel om de aankomst van de Tour d’Europe onder het Atomium te bekijken. Voorlopig wordt het niet veel meer dan de finale van het Eurovisie SongFestival, waar Douwe Bob natuurlijk op de 12 punten van de Ukraine kan rekenen. Als land, dat op dit moment de voorzitter van de Raad van de Europese Unie is, heb je nu eenmaal een streepje voor.

Geplaatst op 2016-05-13, in Kiesmatig en getagd als , , , , , , . Markeer de permalink als favoriet. 5 reacties.

  1. Verdraaid heb ik dat feestje gemist?

    Ik verheug mij zo op Feestelijk Europa ………

    Verbaasde groet,

  2. Tusk’s tweet n.a.v. Europe day:
    ——————————–
    On #Europe Day, where many see an #EU in crisis, I prefer to focus on perpetuating its unity & major achievements
    http://ow.ly/fJZ930021Ah

    10:12 AM – 9 May 2016
    —————————–

    Op 8 en 9 mei werd de capitulatie van Nazi-Duitsland in 1945 ondertekend in Berlijn. In feite was het ’s avonds laat op 8 mei, maar in Rusland was het toen reeds 9 mei.
    Vijf jaar later lanceerde Schuman op 9 mei, een nieuw begin, het eerste voorstel voor een supranationaal Europees instituut, de EGKS.

  3. Sakkerdjie, alweer een feest gemist…

  4. Kuch… ook ik heb het feestje gemist…

    En ik denk nog vaak aan de slogan die Hendrik Rood bedacht:

    “De Europese Unie, beslist meer dan je denkt.”

    ;-}

  5. Ook ik heb het feestje gemist. Gelukkig maar, ik hoop dat het volgend jaar op dezelfde manier aan mij voorbij gaat. Het is nu eenmaal geen feest om lid van de Europese Unie te moeten zijn

Reaxi (laat het e-mailvak leeg):

