Jun-03: Lokfiets van een Bussemaker

De bovenstaande fiets van een Brabantse Bussemaker zie ik regelmatig in de Breedstraat. Het is een fraai exemplaar voor m’n verzameling rijwielen. Hij staat niet ver van de Legofiets in dezelfde straat. Het zou mij niet verwonderen als ze daar het idee van over hebben genomen.

Natuurlijk is het een lokfiets, een fiets om mensen de winkel in te lokken. Van mij mogen ze. Ondanks deze fraaie fiets ben ik er nog niet binnen geweest. Voor mij werkt het dus niet zo, maar voor anderen misschien wel.

Toch werk ik met dit berichtje onbedoeld mee aan hun reclame-aanpak. Dat plezier gun ik ze van harte.

Deze foto is alweer wat ouder en verstofte een beetje in m’n uitpuilende foto-archief. Door een fraai plaatje met een lokfiets van Toos & Henk schoot me de bovenstaande foto weer te binnen.

O, en wat ik ook niet snap is waarom we mensen uit Brabant geen Brabanters maar Brabanders noemen.

Geplaatst op 2016-06-03, in Alkmaar, Rijwielmatig, Shopmatig en getagd als , , , , , , , , , , . Markeer de permalink als favoriet. 2 reacties.

  1. Het laatste snap ik ook niets van… trouwens het nederlands is wel vaker een raadsel. En och, die fietsen geven ook wat inhoud en gezelligheid als ze daar staan.

  2. Ik houd het op mijn eigen fiets.

    Zonnige groet,

Reaxi (laat het e-mailvak leeg):

