Jul-25: Bonte Verzameling

Dit setje bontgekleurde runderen kwam ik onlangs in de Schermer tegen. De rest van het weiland was leeg en de dames (ik neem aan dat het koeien zijn) lagen knus bij elkaar, met helemaal rechts blanke-, daarnaast caramel-, hopjes- t/m helemaal links pure chocoladevla.


Een week later viel me een kilometer verder de bovengeplaatste accomodatie met kunstkoe op. Waarschijnlijk compeet All-In. Ofwel die komen niet meer buiten om slijtage te voorkomen.

Geplaatst op 2016-07-25, in Alkmaar, Regiomatig en getagd als , , , , , , , . Markeer de permalink als favoriet. 9 reacties.

  1. Villasappho

    Wat een mooie collectie!

  2. @VillaSappho: Je was net iets te snel. Ik heb er nog een foto onder gezet, om te voorkomen dat ik dagelijks over koeien blog.

  3. Mooie foto’s vooral de onderste met dat Koehotel…

  4. Mooi en vrolijk blog ….

    Zonnige groet,

  5. Echt leuk, en hoe ze erbij liggen. Geposeerd, zou je denken.
    Die kunstkoe ken ik. Van Overvegt ;) ;)

  6. Oh! Ik had me nooit gerealiseerd dat al die verschillende vlasoorten uit verschillende koeien komen.

  7. Manlief is gek op de zwartbonte koe en zegt dat dit de ware Friese koeien zijn, zelf ben ik altijd gecharmeerd van het rood bonte Ijsselvee. P. plaagt mij dan en zegt dat dit tweede rangs koeien zijn en dat de boeren bij aanschaf van 10 Friese koeien één bruine koe als bonus cadeau krijgen.
    Dit jaar zagen we in Bourgondië veel bleke bette koeien, van die witte, kleurloze gevallen. Ik vind die niet mooi. De Lakenvelders ontbreken nog op de foto, dat zijn ook prachtige koeien.

  8. Oh maar dit is een super collectie! En ineens zie ik die reclame weer voor mij, van kinderen hoe zij denken dat vla en slagroom etc gemaakt worden, hahahaha hier loopt dus een witte chocolade koe tussen en zelfs de hopjesvla koe…

    ken je deze trouwens? hahahaha

    x

  9. @Morgaine: Deze kende ik niet, dank daarvoor. Het eindigt (zoals je kon bedenken) in ‘in die makkelijke pakken’ van die oude maar nog altijd zeer bekende reclame die ik onder m’n foto had gezet. Helaas kon ik daar geen betere youtube-kwaliteit van vinden.

Reaxi (laat het e-mailvak leeg):

