Aug-28: Pneu Michelin

Deze foto maakte ik in de Hekelstraat. Nu heb ik zeker een fietsband, een band met fietsen danwel een fiets met banden. Niet massief, maar luchtgevuld, net als de andere rondfietsende pneumatici. Roken doe ik dan weer niet.

Vertalen dan weer wel. Het zal opgevallen zijn dat dit bord voor ‘draad’banden in het Italiaans is. Voor (zwerf-)fietsers naar Frankrijk, Italië en Spanje is hier een kort lijstje. Klik op de taal voor meer fietsonderdelen.

Nederlands     Français       Italiano       Español
(Lucht-)band   Pneu           Pneumatico     Neumático
(Lucht-banden) Pneus          Pneumatici     Neumáticos
Binnenband     Chambre à air  Camera d'Aria  Tubo Interior
Buitenband     Enveloppe      Involucro      Caja
Ventiel        Valve          Valvola        Válvula
Tweewieler     Biciclette     Bicicletta     Bicicleta
Fiets          Vélo(cipède)   Velocipedi     Velocípedo
Geplaatst op 2016-08-28, in Alkmaar, Rijwielmatig, Shopmatig en getagd als , , , , . Markeer de permalink als favoriet. 3 reacties.

  1. Sinds kort draag ik een broeksriem gemaakt uit een oude buitenband.
    Deze zomer probeerde ik mijn sandalen uit de band van een vrachtwagen.
    De sandalen lopen stug en moeilijk.
    Maar mijn riem van een fietsband bevalt uitstekend.

    Leuk blog!

    Zonnige groet,

  2. Jongleren op de fiets doe ik ook niet ☺
    Het vertalen valt mee, de meeste fietsers zullen deze woorden herkennen, lijkt me.

  3. Een mooi bord, daar vind je er niet zoveel meer van.

Reaxi (laat het e-mailvak leeg):

