Aug-31: Tijd niet gezien

Ik keek net naar de laatste minuten van de Vuelta op het Vuelta internetkanaal van de NPO. Was eigenlijk net te laat met inschakelen en zag alleen helicopteropnames van een berg bij Santander, met af en toe daaroverheen de uitslag. Leuk om te zien en meer ook niet. Niet veel later zag ik zomaar een oude bekende.

Inderdaad, de zwartwit klok hiernaast. Tijd terug dat die op TV was. Kan het me niet meer herinneren. Ergens na de jaren ’90 zag je de klok niet meer en voor die tijd alleen rond half 12 ’s avonds na het laatste journaal.

Toch heeft die klok erg indruk op me gemaakt en wel rond 1972. We kregen toen onze eerste zwartwit TV. Nederland 3 was er nog niet. De uitzending op Nederland 1 begon om kwart voor 7 ’s avonds en 10 minuten voor die tijd was de klok in beeld met elke 10 seconde het deunte: Pom-Pom Pom-Pom Pom Pom. En dan maar wachten op Pipo of iets dergelijks.

Net 98% van Youtube doorzocht, maar nergens dat deuntje te vinden. Dat terwijl het nog compleet in mijn hoofd zit en het er met zo’n klok weer zo uit komt.

Geplaatst op 2016-08-31, in RTV-matig en getagd als , , , , , , . Markeer de permalink als favoriet. 9 reacties.

  1. Ik kan me dat deuntje ook nog wel voor de geest halen. Dat zou toch op te sporen moeten zijn.

  2. Ik herinner me wel de klok, maar niet het melodietje.

  3. Ja, die herinner ik me ook… Was dat muziekje niet iets standaards, zoals, ontleend aan een klok als de Big Ben? Nahja, ik was 7 in 1972, en weet het niet meer :-) Ook zoeken bij http://zoeken.beeldengeluid.nl/internet/index.aspx leverde me niets op. (ik zal het ‘ns vragen aan de Buurman van 83, die heeft een TV-carriere :-))

  4. Haha, leuke titel.
    Nog langer geleden was er ook een klok in beeld voordat het journaal begon; daarop bleef je meekijken tot de laatste seconde. Maar ik weet niet of er muziek bij was.

  5. Het deuntje weet ik niet maar denk dat ik ook een stuk ouder ben. Ik ben al jaren op zoek naar de beelden van een kinderserie, met allemaal heksachtige dames, Transmoa was een naam die ik nog weet. Maar soms denk ik dat k het heb gedroomd, niemand echt niemand heeft het ooit gezien en ik zou het zo graag terug willen kijken. Ook zo een klokgevoel.

  6. @Jolie: Net als Youtube en diverse wiki’s kon ik ook niets vinden bij beeldengeluid of aanverwante musea-websites. Ik vermoed dat dat deuntje tussen 70 en 80 werd gebruikt.

  7. @Jolie: Dat Bloem-Bloem-Bloem-Bloem Bloem-Bloem-Bloem-Bloem van de Big Ben was het niet, die werd mogelijk gebruikt door de BBC. Zij gebruikten ook het echte geluid van de Big Ben op hun wereldomroep.

Reaxi (laat het e-mailvak leeg):

