Sep-17: Zwerfgok 2016-3 opgelost

Pjotr had de onderstaande gokvraag als eerste goed. Van harte gefeliciteerd!

Het leek mij een lastige vraag, aangezien witte molens vooral in Zeeland staan. Ik had ook een setje hints achter de hand, maar die hoefde ik dus niet te plaatsen. Die van Stellendam (Emigrant) is ook bijna in Zeeland en lijkt heel erg op deze in Zoetermeer. Ik fietste door Zoetermeer nadat ik uit de duinen bij Den Haag kwam. Zelf was ik nog nooit in Zoetermeer geweest en dacht dat dat vooral saaie flatgebouwen betrof. Deels is dat ook waar. Maar toen ik naar een centrum (en liefst het oude dorp) zocht passeerde ik deze fraaie molen. Die had ik hier dus totaal niet verwacht. Het oude dorp was ook best aardig, daar blog ik later nog eens over.


Hier nog even de oorspronkelijke gokvraag met foto:

Vandaag nog weer eens een gokfoto. Op de vorige werd door het veel te mooie weer weinig gereageerd. Begrijpelijk. Kijken of het nu iets beter gaat.

De vraag is waar staat deze molen? Tik hieronder in de reacties een woonplaats, gemeente, gebied of provincie. Degene die het dichtste bij gokt wint en alleen de laatste gok per deelnemer doet mee. Plaats geen link of hele verhalen om je gok te bewijzen, waardoor er voor de laatgokkers niets meer te gokken valt. Als het te moeilijk is, dan volgen er later wat hints.

Over een paar dagen tot een week sluit deze ronde, afhankelijk hoe het met het gokken gaat. De hoofdprijs is een compleet onverzorgde fietstocht naar deze plek. Gok smakelijk!

Geplaatst op 2016-09-17, in Gokmatig en getagd als , , . Markeer de permalink als favoriet. 12 reacties.

  1. Deze witte molens ken ik alleen vanuit Zeeland, maar ja ik ken niet heel Nederland dus uhm…. ;-)

    X

  2. Het lijkt de molen in Zoetermeer.

  3. in Zoetermeer

  4. De oplossing heb ik boven toegevoegd, Pjotr had het als eerste goed.

    Als het goed is moet ik ook een 15 jaar oude foto hebben van de molen in Stellendam. Dat is ook nog net in Zuid-Holland en die lijkt er idd erg op.

  5. Na mijn vorige misgok (gedenknaald met bootje), heb ik er wat meer tijd aan besteed.

  6. Langs de Stellendamse molen ben ik vroeger vaak gefietst, op weg naar Dirksland; vandaar. In dat dorp verkochten ze heerlijke garnalen. En daarvóór was de sluis in het Haringvliet altijd weer spectaculair.

    Zeg Ximaar, betekenen deze zwerfgokken dat je dit jaar geen langere tocht door Europa gaat maken?

  7. @Emigrant: Daar begint het wel op te lijken. Door schilderwerk aan het pand (VVE) ben ik nog niet vertrokken en doe ik nu regelmatig uitvluchten met de trein zoals gisteren. Eigenlijk een aardige methode om bepaalde plekken in NL te bekijken. Daarbij was/is het weer in NL ook fantastisch en dan hoef ik dus ook niet zo ver. Misschien dat ik later nog op vakantie ga, maar dan zal het wel geen zwerftocht worden.

  8. Die van Stellingdam is net als deze een korenmolen. Ik vermoed dat de witte kleur bedacht is om het binnen wat koeler te houden. Volgens mij is dat niet echt nodig aangezien andere stenen molens ook erg koel zijn in tegenstelling tot hout met riet bedekt. Maar toen iemand er mee begon zijn waarschijnlijk meerdere korenmolens het gaan doen (Herzele Vlaanderen) zonder echte noodzaak.

Reaxi (laat het e-mailvak leeg):

