Sep-28: Zwerfgok 2016-4 gesl.

Deze keer geen hoofdprijs. Duidelijk lastiger dan ik vermoedde. Onderaan de oplossing.

Hier nog even de originele gokvraag:

Voor de broodnodige afwisseling wederom een gokfoto. Afgelopen zondag fietste ik voor het eerst langs dit pand. Ik had geen idee wat het was. Inmiddels weet ik het wel zo’n beetje.

De vraag is: Waar staat dit gebouw? Roep hieronder in de reacties een woonplaats, gemeente, gebied of provincie. Degene die het dichtste bij gokt wint en alleen de laatste gok per deelnemer doet mee. Plaats geen link om je gok te bewijzen, waardoor er voor de laatgokkers niets meer te gokken valt.

Over een paar dagen tot een week sluit deze ronde, afhankelijk hoe het met het gokken gaat. De hoofdprijs is een compleet onverzorgde fietstocht naar deze plek. Gok smakelijk!

De eerste hint is dat ik deze dag in Alkmaar begonnen ben met fietsen. Later volgen meer hints als het te lastig blijkt te zijn.

De oplossing:
Het is de achterkant van Artis in hartje Amsterdam. Toen ik er langs fietste over de Sarphatiestraat wist ik dat niet. Het was een fraai gerenoveerd gebouw met iets dat op vakwerkhuizen lijkt. De bomen er achter geven je totaal niet de indruk dat het midden in Amsterdam is. Streetview is er geweest. Bij nazoeken bleek het dus om iets van Artis te gaan. Die bomen erachter staan in Artis en dit zijn/waren werkplaatsen die bij Artis horen. Tot 2012 was het gebouw dat aan de Plantage Muidergracht ligt nog geheel wit. Zo ook op de website waar het als Rijksmonument is beschreven. Het gaat om zogenaamde chaletbouw en het waren aanvankelijk rijstpakhuizen. Dat valt te lezen bij het schilderbedrijf dat er deze gebouwen een paar jaar geleden weer terugbracht in de orginele kleur.

Geplaatst op 2016-09-28, in Gokmatig en getagd als , , , , . Markeer de permalink als favoriet. 17 reacties.

  1. west friesland

  2. Als je de url van de foto gaf, voor Google Images.. :)

  3. Heb het al gevonden. Beverwijk.

  4. Hé, Bertie heeft gezocht en gevonden. Ik niet, ik heb echt 100% gegokt ditmaal.

  5. Toch een hint, want iedereen (inclussief Bertie) zit er toch nog redelijk naast. De hint is dat ik met mijn fietstochtje naar het zuiden ging en ik in Almere-Centrum na zo’n 85km fietsen eindigde. Het zal dus ergens op die zwerdroutre hebben gelegen. ;-)

    De url van de foto is eenvoudig met de rechter muisknop te doen en dan kiezen voor ‘Afbeelding bekijken’. Vervolgesnde url uit de adresbalk tot het vraagteken kopieren en in Google images te plakken. Bij mij kwam daar alleen niets zinnigs uit. ;-)

  6. Voorlopig zegt het me helemaal niets…

  7. @ Emigrant, ik was niet eerlijk en googlede ik met jouw oplossing. Beetje fout, mijn verdiende loon, hahaha.

    @ Ximaar, dat deed ik, rechts klikken en zo. Maar Google Images deed er niets mee. Het gebouw bestaat toch wel? ☻

  8. De foto url: https://ximaar.files.wordpress.com/2016/09/gok-2016-4.jpg

    Het gebouw bestaat zeker en als ik het vertel dan komt er vast iets van herkenning. Hij staat overigens ook op streetview.

  9. Mijn tweede gok: Muiden

  10. gewoon een veem aan een kanaal

  11. Ho, ho; het is wel een rijksmonument. Probleem zal ook kunnen zijn dat deze gebouwen 3 jaar geleden gerenoveerd zijn en toen van geheel wit naar de oorspronkelijke kleuren zijn veranderd.

  12. zaanstreek

  13. Deze keer geen winnaar. De oplossing heb ik er onder gezet. Het was dus een gebouw aan de achterkant van Artis in Amsterdam.

  14. Pfff, het was zoeken in het wilde weg Ximaar.

  15. @Bertie: Zoekmatig was het idd lastig, ook al omdat deze gebouwen een paar jaar terug van kleur verschoten zijn. Zelf dacht ik dat er vast wel iemand was die een keer om Artis gelopen is en dan is het weer erg simpel. Gokmatig was het juist erg eenvoudig: Amsterdam is toch een van de grotere steden tussen Alkmaar en Almere. ;-)

  16. Ik heb het niet herkend, ben een jaar of twee terug nog een in Artis geweest, maar geen herkenning. Eenvoudig was het niet, weet je wel hoeveel gebouwen er staan tussen Alkmaar en Almere?

Reaxi (laat het e-mailvak leeg):

