Okt-07: Zwerfgok 2016-5 gesl.

Een iets andere gokvraag. In September heb ik wat stukjes door Nederland gefietst en ik stuitte daarbij een aantal keren op een heidegebied. Op deze foto-pagina staan 10 foto’s met voorlopig alleen een nummer. De vraag is: Noem 4 heidegebieden die hier op te zien zijn. Hoeft niet in de juiste volgorde. Alleen de laatste gok per deelnemer doet mee. Per juist gebied 2 punten en per onjuist gebied gaat er 1 punt af. Op 10 oktober sluit deze ronde. Gok smakelijk!

Aanvulling:
Deze ronde is gesloten. Bertie kwam als beste uit de bus met 2 goed. Koen had er 1 goed en Emigrant zocht in de verkeerde hoek. Anderen waagden zich er niet aan, maar hadden met een beetje gokken zomaar kunnen winnen. De gebieden heb ik onder de foto’s gezet. Die van Schoorl zijn al wat ouder, de rest van de foto’s heb ik afgelopen september gemaakt.

Geplaatst op 2016-10-07, in Gokmatig en getagd als , , , , , , . Markeer de permalink als favoriet. 11 reacties.

  1. Zo, dit is wel heel moeilijk.

  2. Leusderheide / Sallandse heuvelrug / Dwingelderveld / Hoog Buurlo (Apeldoorn)

  3. Voor wat het waard is:

    2 Drunense Duinen
    5 Staatsbossen bij St. Anthonis en Oploo
    1 Schoorlse Heide
    10 Drenthe, rondom Gees

    Al die heides lijken ook zo op elkaar….

  4. @Raamopen: Het is een gokquiz. Nazoeken lijkt mij flink ondoenlijk. Het kan wel zijn dat je toevallig iets herkend en dan is dat mooi meegebomen.

  5. Die is te moelijk voor mij. Slechts enkele vage aanduidingen:
    1. Heuvelrug 2. Duingebied 3. Drenthe 5. De grote stille heide 7. Drenthe, met jong hunebedje.
    Ik hoop dat je volgend jaar weer in Duitsland gaat fietsen; dan heb ik nog een kans.

  6. @Emigrant: Daar ken ik alleen de Lüneburgerheide: https://ximaar.wordpress.com/fi08d05/#z8070 Andere heidegebieden kan ik me er niet zo snel herinneren.

  7. Heidi, die was ook in Duitsland.

  8. @Berti: Daar zal ze wel geweest zijn, maar haar dorp ligt iets ten zuiden van Liechtenstein in Zwitserland. https://goo.gl/maps/M87UXuqeSNF2

  9. Er zijn meer Heidi’s. In Duitsland zelfs vrij veel.

  10. Bertie: Je hebt gewonnen met 2 van de 4 goed te weten de Drunense Duinen en Schoorl. Die andere 2 waren dan weer compleet fout. Toch van Harte, want het was idd lastig. Bij Koen wil ik Hoog Buurloo ook goed rekenen, ik was al tevreden geweest met de Veluwe en daar ligt het middenin. Maar dan nog wint ie het niet van Bertie.

    De uitslag komt zo op de fotopagina.

  11. Dankjewel, zeer vereerd.
    Je zou eens in ‘onze’ Staatsbossen moeten gaan fietsen, er zijn plekken die precies op de foto lijken. Niet voor de kenner natuurlijk ☻
    Texelse landschappen kan ik niet weten, ben er -helaas- nooit geweest.

Reaxi (laat het e-mailvak leeg):

