Okt-30: Tompouce Handleiding

Een week geleden begon een nieuw TV-programma; Het Instituut. Van Joep van Deudekom en Rob Urgert, deze keer versterkt met Sophie Hilbrand. Jawel gewoon voortborduren op ‘Onder de Tram‘, waar zij ook ooit te gast was. Zelf vind ik zoiets erg leuk, maar met mijn statistiektic is dat niet verwonderlijk.

Deze keer werd rond 13:00 (dus even doorschuiven) de Tompouce behandeld:


Hoe pak je dat nu aan? Veel foute methodes, zoals direct happen zodat de pudding er aan beide kanten uit wordt gedrukt en je met rotzooi zit. Een methode was zeer geavanceerd. De bovenkant (glazuur met koek) er af halen en die onder de onderkant met pudding plaatsen. Vervolgens gewoon eten. Pletten gaat dan niet meer.

Zelf heb ik een methode die niet ter sprake kwam. Ik licht de bovenkant en plaats die 2 cm naar achter. Zo kan ik aan de voorkant een hap nemen zonder bovenkant en puilt de pudding dus niet uit. Daarna neem ik een hap aan de andere kant waar ik dus alleen de bovenkant zonder pudding eet. Ik kan het dus zonder vork en mes en hou redelijk schone handen. Na een paar happen verschuif ik het dakje dus weer wat naar achter. Bij het eten hou ik eigenlijk alleen de harde onderkant vast. Het is niet zo anders dan de geavanceerde aanpak, behalve dat mijn onderkant schoon blijft. Dwz door de bovenkant er af te halen en er onder te plaatsen komt er ook een restje pudding mee en kan je hem niet meer tijdelijk parkeren zonder dat ie aan het schoteltje blijft plakken. Een ander voordeel is dat je mond minder open hoeft omdat de hoogte iets afneemt.

De proefpersonen zaten trouwens ook te hannesen met een mes en vork om het dakje er af te halen. Dat kan handiger door hem over de korte kant zo hoog mogelijk te kantelen. Dan laat ie goed los en komt er zo min mogelijk pudding aan de onderkant mee. Gewoon met 1 hand tussen duim en vingers de harde onderkant vasthouden en met 2 vingers van de andere hand de harde bovenkant kantelen.

Geplaatst op 2016-10-30, in RTV-matig, Ximatig en getagd als , , , , , . Markeer de permalink als favoriet. 8 reacties.

  1. Wat een vondst! Ga ik ook zo doen bij de volgende tompouce!

  2. @Sjannes: Ik heb het berichtje nog een beetje aangevuld, gisteravond kwam het daar niet meer van.

  3. Meestal vraag ik er een servetje bij of neem een eigen tissue. Daarmee licht ik de bovenkant op en eet die het eerst. Geen probleem.
    Het zijn ondingen, ik presenteerde ze nooit op feestjes maar nu zou ik er best een lusten.☺

  4. Goh, ben ik blij dat ik die dingen niet eet…

  5. Ik doe het zo: met mijn vorkje perforeer ik in de bovenlaag een hapgroot stukje en dat breekt vervolgens gemakkelijk door. Daarna snijd ik de onderlaag met de zijkant van het vorkje door. Vervolgens prik ik het losgekomen stukje zijwaarts in en eet het op! :-)

  6. Verder dan het begin van de “daklichters” ben ik niet gekomen, ik ben als kind flink ziek geweest van de tompouce-vulling, maagvliesontsteking, en blijk nog steeds misselijk te kunnen worden als ik er naar kijk ;-) ;-)

  7. Zelf moet ik ze ook niet teveel eten. In de meeste zit teveel lactose en daar kan ik last van krijgen. Af en toe (paar keer per jaar) zondig ik toch, maar dan het liefst met de slagroomversie.

  8. Jouw methode neem ik graag van je over.

    Smakelijke groet,

Reaxi (laat het e-mailvak leeg):

