Dec-08: Winterklaar

Zo! Dit weblog is weer winterklaar. Inderdaad geen dwarrelende sneeuwflokken. Ik zou graag willen weten hoe je dat waardeloze script op andere wordpress.com-blogs de nek om kan draaien, anders dan naast de browser klikken om die zo inactief te maken. Punt is dat dat script mijn processor flink aan het rekenen zet en dat om die reden de 2e ventilator begint mee te blazen. Los van zo’n 10 watt meer verbruik begint het hier ook nog eens te tochten als ik zo’n site bezoek.

Nee ik heb alleen de 3 zomerse kopfoto’s vervangen door 3 winterse. 5 kopfoto’s die daar tussen zitten laat ik het hele jaar door staan. In maart gaan die winterse weer in de kast en komen de zomerse weer. Veel stelt het dus niet voor en ik vraag me af of regelmatige bezoekers dit na een jaar of 5 inmiddels in de gaten hebben.

Mij valt ook op dat er steeds minder kopfotoloze blogs komen. Zelf vind ik het wel leuk als ze maar niet te groot zijn, waardoor het laden te lang duurt. Van die bewegelijke versies moet ik nog minder hebben. Op deze site krijg je 1 van de 8 (hadden ze daar niet ooit een TV-programma over?) te zien en na F5 komt pas een andere.

Die wisselfunctie zit niet in Blogspot. Daar staat bij mij al jaren 1 winterse versie van de Grote Kerk en Kneppelbrug in Alkmaar. Het heeft niets met de regioblogs te maken die ik daar verzamel, maar met een paar andere berichtjes die ik daar heb geplaatst en die het binnen wordpress.com niet doen.

Die regiobloglijst heb ik overigens ook flink gekuist. Er zijn blogs gestopt en een paar zijn niet meer direct te bezoeken zonder wachtwoord en/of betalen. Die haal ik er dus af en ik heb maar enkele nieuwe toegevoegd. Het blijft lastig om bloggers (m/v) te vinden die het zo nu en dan over hun dorp of regio hebben. Een veelvoud gaat over de eigen kat, eigen uk, eigen lapje stof, sport, make-up, vakantie en/of gerecycled (inter-)nationaal nieuws dat ze op TV van horenzien hebben of uit een landelijke krant halen. Dat zoek ik dus allemaal niet. Tips over regionale bloggers blijven dus welkom.

Geplaatst op 2016-12-08, in Webmatig en getagd als , , , . Markeer de permalink als favoriet. 12 reacties.

  1. Deze dan, bij jou in de buurt: https://www.marjoleininhetklein.com/. Al kan ik niet ontdekken hoe je de nieuwe berichten kunt volgen.

  2. O ja, toch wel, aanmelden kan gewoon rechts op de site.

  3. @Raamopen: Dank voor de tip. Staat er bij. En dat terwijl ik haar eind-mei heb gesproken bij dat huisje. Ben eerder ook een paar keer in het autarkische huis (links op de foto) geweest, die veel langer over de bouw doen en bij de kunstenaars in de gasfabriek.

  4. Gewoon javascript uitzetten en het hinderlijke sneeuweffect is weg.

  5. Mooi, want dan kan ik haar ook via Ximaar’s Blogspot makkelijk volgen. Ik heb wel bewondering voor zulke mensen. Was het een boeiend gesprek?

  6. @Sjoerd: Maar dan werkt teletekst ook niet meer en dat vind ik onhandiger. Als ik de scriptnaam weet, dan kan ik die ook apart blokkeren, maar daar voor moet ik waarschijnlijk in een CSS-bestand gaan zoeken. In de html vond ik niets.

  7. @Raamopen: Ooit bedacht ik er een keer over te bloggen en misschien ga ik dat nog een keer doen. We hebben maar een kwartiertje buiten met elkaar gesproken. Je kan dan wel het ‘hele’ huis goed zien. Omdat het prachtig weer was stond alles open. Rond die tijd verscheen er hier veel over in de regionale krant en ik had niet de indruk dat ik daar zoveel aan kon toevoegen. Volgens mij kreeg ze toen veel bezoek en voor mij hoefde ze niet voor de zoveelste keer het hele verhaal te vertellen. Het was zeker een leuk gesprek. Ze komt uit een dorp waar ik mijn eerste 3 jaar op een schip verbleef. Destijds dacht ik dat ze alleen op facebook zat er daar heb ik niets mee. Nu zie ik dat ze destijds ook al deze website had en daar al flink op bezig was.

  8. Logisch dus. Misschien vind zij het ook wel leuk om over jouw visie op haar huisje en manier van wonen te lezen. En de regionale krant heeft een beperkt bereik.

  9. @Raamopen: Deze stenensite laat ik nog even in de wachtkamer. Dwz hij is niet echt voor een bepaalde regio. Ik zou hem zelfs eerder in Drenthe plaatsen. 1 artikelen per maand is erg laag en ten opzichte van de boswachterblog mist het aan actualiteit. Eigenlijk is het meer een website zoals wikipedia, maar dan over stenen door heel Nederland. Desalwelteplus een mooie website en ik ga nog eens bedenken wat ik er lijstmatig mee kan.

  10. Inmiddels gebruik ik QuickJava als plug-in om met 1 muisknop het sneeuwen uit te zetten. Deze plug-in kan je ook gebruiken voor het snel uitschakelen van Flash en bijvoorbeeld genaimeerde afbeeldingen. Voordeel is dat je in kan stellen dat JavaScript weer start bij het opstarten. Op die manier kan ik Teletekst gewoon blijven bekijken. En na omschakelen kan je refresch toevoegen. Bij een aantal plug-ins moest je dat nog een na omschakelen doen. Kortom de eerdere 5 plug-ins die ik vond waren het allemaal net niet.

    Toch zoek ik nog naar de naam van het sneeuw-script. Want eigenlijk wil ik alleen die blokkeren. In het verleden had WordPress een optie van Snow Noware, die het bij alle WordPress.com sites uitschakelde. Maar die optie is er helaas niet meer.

  11. Ik heb weer eens heerlijk rond kunnen neuzen op regioblog. Altijd leuk om te zien waar de medebloggers wonen. En ja het was mij wel opgevallen dat je winterse plaatjes had, alleen ik kan me niet herinneren dat dit dezelfde zijn als vorig jaar.

Reaxi (laat het e-mailvak leeg):

