Dec-10: Dank voor de info!

(.. maar zou repareren niet handiger zijn?)

Ik denk dat vaker als ik een bord zie met ‘gevaarlijk wegdek’. Waarom niet herstellen naar een veilig wegdek? Idem voor een bord met ‘Belijning ontbreekt’. Zou het niet minder werk zijn om de belijning aan te brengen in plaats van zo’n bord te bestellen en te laten plaatsen?

In deze serie zag ik gisteren een vrachtwagen die hapert:

Lijkt me ontzettend lastig rijden. Je kan zo’n ding toch ook even laten repareren?

De meest bekende op dit gebied is die van Fons Jansen. Hij citeerde een conducteur die ooit omriep: ‘Deze trein naar Tilburg stopt niet te best!’

Advertenties

Geplaatst op 2016-12-10, in Ximatig en getagd als , , , , , . Markeer de permalink als favoriet. 10 reacties.

  1. Die van belijning ontbreekt snap ik in sommige gevallen wel: in Ede zijn er de laatste tijd nogal wat rotondes aangelegd, of veranderd van klein type naar groot type. Dan zijn tijdelijk de fietspaden en autoroutes al wel weer te berijden, maar is de nieuwe belijning nog niet aangebracht. Dus dan is zo’n bord wel goed vind ik. En ik hoop dan maar dat ze die borden niet voor elke nieuwe rotonde of andere verandering opnieuw laten maken, maar dat ze de die borden bij nieuwe werkzaamheden opnieuw gebruiken.
    Waarschuwen voor slecht wegdek, ja, dan denk je inderdaad: herstellen. Maar misschien toch wel goed als er in de tussentijd voor wordt gewaarschuwd. Als je er vaker komt, op hetzelfde slechte wegdek, dan kun je je wel gaan afvragen: heeft het prioriteit om het wegdek te verbeteren? Wie beslist daarover?

  2. Voorbeelden ten over… Maar ik kan een heel eind met je meegaan. Soms lijkt het makkelijker om het probleem op te lossen dan er voor te waarschuwen.

  3. Klachten over gaten en kuilen? Waarschuwingsbordje erbij, klaar is kees.
    Een ‘Slecht wegdek’-waarschuwing lijkt wel eens op een manier van gemeentes (of andere eigenaren) om geen geld uit te hoeven geven.

  4. Ik vind het vooral een voorbeeld van slecht plannen.
    Achterstallig onderhoud uitvoeren voorkomt veel problemen.

    Vriendelijke groet,

  5. Het heeft met de aansprakelijkheid van eventuele ongeval kosten te maken. De rechtspraak is een mastodont geworden en de angst ervoor zit er goed in.

  6. Eigenlijk best geinig hoe serieus er op het bovenstaande stukje wordt gereageerd. Terwijl het mij vooral te doen was om die haperende transporter. ;-)

    Ik ken de redenen van borden en idd het heeft te maken met verantwoordig en aansprakelijkheid. En als het asfalt droogt dan is het niet gek dat er nog niet meteen strepen op aangebracht worden. Als dat langer dan een week duurt en soms nog veel langer, dan deugt dat niet. We hebben hier zo’n weg die door de provincie aan is gelegd als tijdelijke weg en schijnbaar als definitieve weg in de mik is geschoven van het waterschap. Geen van die partijen heeft er na 6 jaar ook maar enig streepje op gezet. Inmiddels dus vergeten en dat deugt niet. Op het verlengde (dat veel ouder is) staan wel strepen.

    Met een kapotte weg kan het duren eer ze aan groot onderhoud beginnen en dan kan een bord gevaarlijk wegdek ook langer blijven staan dan mensen willen. Opvallend ook dat als er maar iets aan een grote weg mankeert er meteen gewaarschuwd wordt. Maar als het naastliggende fietspad al jaren 10x slechter is, er geen enkele waarschuwing te bekennen is,.

  7. Manlief moppert ook altijd als hij een waarschuwingsbordje van slecht wegdek ziet. Maar dan is men als gemeente of provincie ingedekt als er iets gebeurt. Men had immers gewaarschuwd. Leuk, van die vrachtwagen. Daar ga ik in het vervolg tijdens lange ritten maar eens op letten, op mooie combinaties van firma naam en andere vermeldingen op de vrachtwagen. zoals plaatsnaam bv.

  8. Je hebt er ook aanhangers van, van Hapert. Google: hapart aanhangwagen

  9. @Mack: Nu je het zegt/schrijft/tikt. Ik heb wel eens spatlappen aan zo’n aanhangwagentje uit Hapert gezien.

    .

    .

Reaxi (laat het e-mailvak leeg):

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit / Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit / Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit / Bijwerken )

Google+ photo

Je reageert onder je Google+ account. Log uit / Bijwerken )

Verbinden met %s