Jan-01: NH Brexiteers

Met de onderstaande wens:

is het mij duidelijk. NH (voorheen RTV-NH), de spreekbuis voor de gelijknamige provincie waarin ik woon, gaat met het Verenigd Koninkrijk van Groot-Brittannië en Noord-Ierland (en dus ook Noord-Holland) mee uit de EU. Al jaren draaien ze in de avond- en nachturen non-stop ononderbroken plaatjes, waarvan 90% in het Engels gekweeld. Alsof er geen Nederlandstalige muziek bestaat. Want die 10% overige plaatjes zijn in het instrumentaals, Duits, Frans, Italiaans en maar een heel soms Nederlands (wat natuurlijk het dialect is van het echte Noord-Hollands).

Geplaatst op 2017-01-01, in NH-matig, RTV-matig en getagd als , , , , , , . Markeer de permalink als favoriet. 6 reacties.

  1. Welk echt Noord-Hollands? Wormers zeker?

  2. Gelukkig draait radio Fryslân naast het Engels, het Fries en het instrumentaal regelmatig Nederlandse nummers. En er zijn prachtige nummers, juweeltjes noem ik die nummers die mij raken.

  3. Vergat ik nog te vermelden, afschuwelijk, die kerstkaarten met Engelse tekst. Het zou verboden moeten worden.

  4. Sjoerd van bVision

    Voor mij mogen ze…

  5. @Bertie: Wat is de hoofdstad van NH, en wordt dat niet gezien als de stad waar men het standaard-NLs spreekt?

  6. Haarlem, ik weet het.en ook dat men er het minst dialect spreekt. En dat voor een mug ☺

Reaxi (laat het e-mailvak leeg):

