Mrt-03: Avondkaas

Ik verheug me er nu al op. Binnenkort kunnen we in Alkmaar avondkaas kopen, de gemeente heeft voor dit jaar 8 avondkaasmarkten aangekondigd.

Nu maar hopen dat dit bericht klopt en dat we niet zo bij de neus worden genomen als met het gesjoemel met halfvolle melk. Gisteravond een mooie uitzending bij de Keuringsdienst van Waarde. In de fabriek van Campina werd volgens de medewerker alleen weidemelk gebruikt. Dwz melk van koeien die een tijdje per jaar naar buiten mogen. Een lopendbandje verder tufte ook een serie melkpakken van ok€ voorbij. Een typisch C-merk dat flink goedkoper is omdat ze geen reclame maken. Desgevraagd bleek dit exact dezelfde melk te zijn. Kortom je betaald bij het A-merk voor reclame – geen reclame is dus niet een slechter maar wel een goedkoper product. Dat geldt voor meer meuk.

Toch werd gisteraond de grootste misstand niet gemeld. De meeste (vrijwel alle) halfvolle melkpakken zitten tot hun nokje vol. Mensen krijgen al jaren teveel melk. Natuurlijk hoor je daar niets over. Als het in het voordeel van de consument is, dan houden zij hun mond. Zelf hou ik niet van melk, ik val er flauw van. Melk is prima tot het 3de levensjaar. Midas Dekkers heeft daar een goed punt. Ik kan dus makkelijk zo’n misstand melden. In mijn portemonnee ga ik het niet merken.

In dit verband kan ik uit eigen onderzoek ook melden dat ‘light’ (pronounce ‘lite’) producten vrijwel even zwaar wegen als hun niet-verlichte broertjes. Een liter gewone cola is net zo zwaar als een liter ‘light’ cola. Je hebt er dus niets aan om gewicht te besparen.

Geplaatst op 2017-03-03, in Alkmaar, RTV-matig en getagd als , , , , . Markeer de permalink als favoriet. 5 reacties.

  1. Zullen ze voor de avondkaas ook andere koeien of melk gaan gebruiken?

    Het blijft toch maar rommelen met de reclame.

    Vriendelijke groet,

  2. Hear, hear.
    Dit programma zag ik ook.
    Over magere melk hoorde ik niets of het is me ontgaan.

  3. Magere melk is sowieso onzin, dan kun je net zo goed water drinken, en dat is nog gezonder ook. Als ik melk drink wil ik ook melk drinken…

  4. Magere melk is lekker zoet.

  5. Geen melk voor mij! Maar kaas lust ik wel! Van reclame moet je gewoon aannemen dat je niets voor waarheid mag aannemen.

Reaxi (laat het e-mailvak leeg):

