Apr-05: Lucratief Mengen


Hierboven een schap bij de Jumbo. In andere supermarkten en met andere merken is de verhouding niet veel anders. Doppers en wortels kosten rond de 70 ct per (370ml) pot. Als je een pot koopt met onderin de helft doperwten en daarop de rest worteltjes, dan komt er voor het mengen 20 ct op de prijs. Dat lijkt mij behoorlijk lucratief. Zo moeilijk zal dat mengen niet zijn.

Toch wordt het gemengde spul meer verkocht. Je kan ook 2 kleinere potjes nemen, waarvan 1 met worteltjes en de ander met doperweten. Maar dan ben je nog duurder uit. Een andere optie is gewoon deze potten ongemengd kopen en zelf bij elkaar gooien, maar dan zit ik 4 dagen van die bende te eten (omdat ik er zelf nog een ui en een paprika door snipper).

Geplaatst op 2017-04-05, in Shopmatig, Ximatig en getagd als , , , , , , . Markeer de permalink als favoriet. 6 reacties.

  1. Ik vind het vreselijke potjes.

    Vriendelijke groet,

  2. Diepvries worteltjes/tuinerwtjes kun je helemaal zelf op maat uit het doosje halen en de rest terugdoen in het vriesvak. Die tuinerwtjes zijn nog lekkerder ook.

  3. Als iemand het lekker vind zal die 20ec hem niet weerhouden. Zelf eet ik smakelijker, en nog goedkoper ook.

  4. Sjoerd van bVision

    Ik eet liever vers of uit de diepvries…

  5. Door drukte was ik even minder actief op m’n blog.

    In het bovenstaande ging het mij er niet om of het lekker of mooi is of dat ik het ook maar dagelijks wel of niet eet. Het ging mij om de prijsstelling. Dat je 38% op de prijs kan gooien als je de potjes in 2 delen vult.

    Zelf eet ik deze potten een keer of 5 per jaar. Meer eet ik de rode koolversie zonder appel. (Zijn lastig te vinden en ook daar gaat een grote ui doorheen). Je kan het na afgieten ook zo door een roerbaksel knikkeren, hoeft het niet te wassen, gooit niets weg behalve de pot (met deksel) in de glasbak.

    Zelf eet ik ook regelmatig diepvriesgroente en dan vooral de mexikaanse mix met van die lekkere donker rode mexikaanse bonen. Toch valt mij op dat wortels in de diepvries geen goede mix is. Die gooi ik er vaak tussen uit omdat de randen verkleuren en ze zelfs zwart kunnen worden. Met andere groenten heb ik geen last en m’n vriezer staat koud genoeg. Mogelijk zijn ze net te lang onderweg als ik er mee naar huis loop (10 minuten maar) en ze deels ontdooien.

  6. @Rob: Vind je de afmetingen van die potjes niet mooi (had je ze vierkant gewild?) of vind je het maar niets dat je door het glas de inhoud kan bekijken of die er goed uitziet? ;-)

Reaxi (laat het e-mailvak leeg):

