Apr-12: Het Pandajeugdjournaal

Op Teletekst las ik dat het Jeugdjournaal in het najaar wordt verlengd van 10 naar 20 minuten. Prima om de jeugd meer te informeren, maar zal het niet te lang zijn en haken ze wellicht af?

Vandaag keek ik in de aanklikbare TV-gids. De horizontale versie, waarbij je kan zien hoelang iets duurt:

Zie ik dat er een Pandajournaal geweest is van ruim een uur. Dat is 6x zo lang als het huidige Jeugdjournaal. Dat terwijl er vrijwel geen panda’s in Nederland wonen. Het is bekend dat het vreselijk ongeïnteresseerde luie donders zijn. Waarschijnlijk zullen ze zelf geen TV aanschaffen. Als ze er al een krijgen, dan zal het ze teveel werk zijn om die aan te zetten. Duidelijk zonde van zendtijd.

Als het al ooit van een babypanda komt (want ook daar zijn ze te lui voor) dan verwacht ik meteen een Pandajeugdjournaal van 3 uur.

Geplaatst op 2017-04-12, in RTV-matig, Ximatig en getagd als , , , . Markeer de permalink als favoriet. 6 reacties.

  1. Of een langer jeugdjournaal zin heeft weet ik niet, dat verschilt van kind tot kind.Een dagelijks item juich ik wel toe.
    Van het pandanieuws word ik crazy. Een van de kranten had zelfs een extra katern aan het beest gewijd.
    Misschien vergaapt een deel van de jeugd zich nog aan panda’s mooie velletje? Dat doen kinderen soms.☻

  2. Panda’s zijn hele leuke, speelse dieren. Dus leuk dat ze er zijn, maar die ontvangst op Schiphol heb ik nog nooit gehad!

  3. Op een blog las ik ook al over ‘pandakoorts’. De panda’s roepen veel op!

  4. Al die aandacht voor de panda’s is koren op de molen van ouwe hands.
    ze moeten toch de kosten van 1 miljoen euro/jaar terug verdienen.
    De lengte van het jeugdjournaal is niet het belangrijkste, De inhoud en daarmee de aandacht van de kinderen is belangrijker.

  5. Ja het is bijzonder dat die dieren komen, maar moet er nou zoveel reclame voor die dierentuin gemaakt worden? Ik vind het ene middelmatige dierentuin met veel attracties voor mensen en helaas ook lege verblijven waar niets mee gedaan is. De tuin lijkt nu een inhaalslag te doen en het is leuk dat ze die panda’s binnen weten te halen maar ik had liever gezien dat het geld in de huidige dingen gestoken werd.
    Als ze in dat journaal de kwesties beter uitleggen dan ben ik voor, het klokhuis werd vroeger al onderbroken voor onzinstukjes om de aandacht van de kids vast te houden.

  6. Geef mij maar pinda’s.

Reaxi (laat het e-mailvak leeg):

