Mei-11: Eurovision Zoomfestival

Vanavond gaan weer veel NL’se TV’s aan, omdat ons wachtwoordteam meezingt in Kyiv. (Waarom we (ik doe het in de tags dus ook maar) voor die Ukraïnse hoofdstad nog immer de Russisiche naam gebruiken is me een raadsel. Maar goed, veel Nederlanders gebruiken ook de Franse naam voor Firenze.) De eerste halve finale heb ik in de herhaling bekeken en dat was maar goed ook. Wat een belabberde en eentonige weergave. De verre camera bleef maar inzoomen, ongeveer elke 10 seconde herhaalde zich dit. Ik werd er een beetje misselijk van en kan met het niet heugen van voorgaande jaren.

Zelf dacht ik dat de deelnemende landen wat inspraak hadden op de registratie. Denk aan de cameraman/vrouw die rondjes om Ilse en Walon liep. Maar nu zag ik steeds een shot van zeer ver naar dichtbij zoomen en als dat gelukt was, dan begon dat weer opnieuw. Eigenlijk was het dus het Eurovision Inzoomfestival.

Geplaatst op 2017-05-11, in RTV-matig, Ximatig en getagd als , , , , , , , . Markeer de permalink als favoriet. 4 reacties.

  1. Ik heb niets gemist dus…

  2. Wat saai. Ik heb er nog niets van gezien, misschien vanavond.

  3. @Bertie: Het decor was wel regelmatig mooi. Maar dat kan je dus teniet doen met een dergelijke cameravoering.

  4. Ik kijk al heel veel jaren niet naar die treurigheid.

Reaxi (laat het e-mailvak leeg):

