Aug-30: Den Bosch – Weert

Het werd dus de bus van ‘s-Hertogenbosch naar Eindhoven. In Eindhoven ging de busroute beter en stonden we dra voor hun station. Daar eerst uitchecken om zo door de klaphekjes naar binnen te kunnen en daar de trein naar Roermond te nemen. Bij ‘s-Hertogenbosch hebben ze geen klaphekjes en ging het dus wat minder omslachtig.

Een leuk gesprek zorgde er voor dat ik bijna te laat was om uit te stappen in Weert. In die plaats wist ik hun bewapende putdeksels te liggen en ik liep er moeiteloos op af. Inmiddels was het ook warmer, dus liep ik na de foto met een ijsje rond. Onderweg nog een aardige zonnewijzer gezien:


Er was een kleine markt op de Markt. Al met al zag het er aardig uit. Beter dan 30 jaar geleden toen ik hier tijdens een vakantie doorheen fietste. Veel centra zijn opgeknapt en autovrij-gemaakt. Ook hier. Op de terugweg had ik de toren bij het station op de foto moeten nemen, omdat daar ook hun stadswapen op te zien was. Maar mogelijk was dat alleen vanuit de trein te zien en daarinzittend was ik net te laat voor een foto.

Wel gingen hun Waag:

(voor Sjoerd) een ANWB-venster:

en hun wachtkamer (waarin de Kiosk gesloten was):

op de foto.

(Lees en bekijk hier het vervolg)

Advertenties

Geplaatst op 2018-08-30, in OV-matig en getagd als , , , , , , . Markeer de permalink als favoriet. 6 reacties.

  1. Leuke zonnewijzer

  2. Dat bord is super ik probeer te achterhalen waar het stond, dat zal nog even lastig zijn.

  3. @Sjoerd: Als je op de foto klikt, dan verschijnt er een gedetailleerdere versie. Helaas kreeg ik ‘m niet veel beter. Zelf heb ik inmiddels een idee waar ie stond.

  4. Bekend station heb er lange tijd gebruik van gemaakt voor mn werk. Deed er ook regelmatig boodschappen.

  5. Als ik op de snelweg rijd en ik zie de trein, dan denk ik, eigenlijk kan zo’n ding maar een handjevol mensen vervoeren. Hoeveel personen kunnen er in een trein en hoeveel mensen rijden er op de snelweg? Ik vind het eigenlijk een achterhaald vervoersmiddel, tenminste van Leeuwarden naar verderop in het land. Ik denk dat het in het westen iets anders ligt.

  6. @Hanscke: De 200m lange dubbeldekkers, die elk kwartier van Alkmaar naar Utrecht rijden, bieden plaats aan 800 mensen. In de spits zitten die vol, maar op tijden dan ik er in zit moet je eerder aan 400 mensen denken. Als die met de auto gaan, dan heb je met de gemiddelde autobezetting van 1,2 zo’n 333 voertuigen nodig. Met 10 meter afstand tussen de auto’s is dat 5km. Een trein heeft een lagere rolweerstand. Per passagierskilometer stoot een trein 28 gram CO2 uit. Voor een personenautopassagier is dat gemiddeld 3x zoveel.

    Zelf vind ik overigens dat Nederland een flinke stad is en dat we dus een metronet hebben. Om die reden mogen ze de eerste klas voor binnenlandsgebruik opheffen en krijgt de trein meer capaciteit.

Reaxi - Graag alleen een nepnaam invullen. Zie: Ximaar?! ↑↑

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit /  Bijwerken )

Google+ photo

Je reageert onder je Google+ account. Log uit /  Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit /  Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit /  Bijwerken )

Verbinden met %s