Okt-03: Nadringen?

Een paar dagen terug ontving ik door de metalen brievenbus weer eens een heuse brief. Deze was van de buren, het NoordWest Ziekenhuis. De afspraak die ik daar over een paar weken heb “Kan helaas niet doorgaan”. Jammer, maar zulke dingen kunnen gebeuren. Denk aan een dokter die plotseling op vakantie moet, of dat ze daar al beginnen met de verbouwing van het ziekenhuis.

Na zo’n “helaas”-zin verwacht ik dat ik contact op moet nemen om een nieuwe afspraak te maken. Maar nee, die stelen ze meteen maar even zonder enig overleg zelf vast: Ik moet 10 minuten eerder komen. Geen probleem, dat moet te doen zijn. En ook de behandelend arts blijft dezelfde.

Het kan dus niet anders of iemand wilde nadringen. Het zou me trouwens niets verwonderen als het op die dag een beetje uitloopt en ik toch op de oorspronkelijke tijd bij de uroloog aan tafel zit.

Ik vraag me af of de afspraakverzetster mijn blog leest en daarom dit dingen verzint om te lezen hoe ik daarmee omga.

Advertenties

Geplaatst op 2018-10-03, in Overmatig en getagd als , , , . Markeer de permalink als favoriet. 5 reacties.

  1. Papierverspilling is dit nou niet iets voor een telefoontje? En mits mogelijk een mailje?

  2. @Villa S: Mensen van derzelfde afdeling hebben me wel eens een mailtje gestuurd, maar deze aanpassing is daarvoor natuurlijk te ingrijpend. ;-)

  3. Nadringen, hahaha.
    Bijna alle afspraken met de oogarts (Maasziekenhuis Boxmeer) worden verzet, soms via mail, meestal per post. Ook hier wordt meteen een nieuwe tijd en datum vastgesteld, is niet erg want ze berichten ruim op tijd.
    Alleen in noodgevallen krijg je een telefoontje.

  4. Voor mij is afspraak een afspraak. die ga je alleen in overleg wijzigen.

  5. Ik krijg tegenwoordig mijn afspraken bij de oogarts altijd per mail. Ik kom er twee keer per jaar. Ik krijg de nieuwe afspraak zonder overleg met mij in mijn mailbox; wel ruim tevoren, met de optie om te bellen om de afspraak te verzetten als ik niet kan op de door hen bedachte tijd.
    Het werkt tot nu toe wel.
    Bij mijn tandarts maak ik altijd als ik er ben meteen een afspraak voor een half jaar verder. Zij sturen me altijd een herinneringsmail kort tevoren. En als er in de praktijk iets is waardoor het verzet moet worden? Ik weet niet zeker hoe ze dat nu doen; eerder werd ik wel eens gebeld. Maar de praktijk is nogal gemoderniseerd, dus misschien doen ze dat nu ook wel per mail.

Reaxi - Graag alleen een nepnaam invullen. Zie: Ximaar?! ↑↑

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit /  Bijwerken )

Google+ photo

Je reageert onder je Google+ account. Log uit /  Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit /  Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit /  Bijwerken )

Verbinden met %s