Jul-02: Omvlakker

Op deze plek stond een omreken-hulpmiddel (conversion-tooltje), die goed werkte in de Typepadversie van Web-log.nl. Helaas laat WordPress.com geen eigen JavaScript toe. Bij Blogspot.nl lukte me dat inmiddels wel, zie:

ximaar.blogspot.nl

Geplaatst op 2008-07-02, in RTV-matig en getagd als , , , , . Markeer de permalink als favoriet. 15 reacties.

  1. De conclusie: een tennisbaan is geen voetbalveld

  2. @Me!: Ik heb ‘m een beetje aangepast waardoor 1 tb gelijk is aan 0.04 vv. :-)

  3. Fantastisch! Als je binnenkort bij de NOS hoort dat bij een bosbrand een gebied zo groot als 10.000 tennisbanen verloren is gegaan, dan weet je dat dat dankzij jou is. Toch maak ik liever vergelijkingen als ‘een gebied zo groot als de provincie Drenthe’. Kun je niet even alle Nederlandse provincies (en de afzonderlijke Waddeneilanden, voor kleinere bosbranden) in tennisbanen uitdrukken? ;-)

  4. Wow… cool hoor… wat een werk… en wel slim voetbal is achter de rug dus nu allemaal aan de tennis…

  5. @Christiaan: Ik heb het logje even vor je aangevuld. Nadeel van geografische referentieoppervlaktes is dat het veel mensen nog weinig zegt. Die oppervlaktes zijn daarnaast nogal disputabel. Nederland als landoppervlak is wat anders dan Nederland inclussief het IJsselmeer of erger inclussief het gebied waar Nederland zeggenschap heeft over de olieboringen en visvangst.

  6. @Aline: Ik had dit soort (javascript-)rekengevalletjes al wat jaren op m’n website staan en wilde kijken of het ook binnen Webminlog kan. (Ja dus. :-)

  7. Nou ik vind ze leuk hoor… en grappig…

  8. Het tennis weer begonnen? Het tennisseizoen begint al in januari.

  9. @Dolby; Voetballen gebeurt ook het hele jaar door, maar ik bedoel meer dat de TV haar aandacht van voetbal naar tennis heeft verlegd.

  10. Zeg dat dan meteen!;-)
    Bedoel je met ‘de’ tv de NOS? Die meldt nauwelijks iets zinnigs over Wimbledon, althans niet genoeg voor de liefhebber.

  11. Als we dat domme voetbal uitbannen, kunnen er ook geen voetbalvelden regenwoud meer afbranden. Geniaal!

  12. Xiwel, je bedient me op mijn wenken! Ik moet erg lachen om het ‘kilovoetbalveld’ en de ‘megatennisbaan’, hahaha! De voorbehouden die je maakt zijn wel terecht, maar die sneuvelen natuurlijk in een nieuwsbericht. Als we Texel zeggen, bedoelen we vanzelfsprekend alleen het eiland.
    Bij Nederland is het minder vanzelfsprekend of we het IJsselmeer wel of niet meetellen, maar het gaat om de grote lijn: een gebied van 35.000 vierkante kilometer zullen we aanduiden als ‘een gebied ongeveer zo groot als Nederland’, maar een gebied van 45.000 kilometer ook. Helaas voor exacte mensen zoals jij, maar het moet wel werkbaar blijven :-)

  13. @Christiaan: Ik ben ook zo iemand die bij een groenteboer verwacht dat ie 1000 aardappels krijgt, als ik om een kilo aardappels vraag. :-)
    Het verschil van NL is nogal groot en in mijn speurtochtje zag ik dat er nogal mee gerommeld word. Zo staat op Wikipedia de grootte als 41528 km2. Maar als je in dezelfde tabel het aantal inwoners per kilomter terugrekent kom je op 33700 km2 uit. In dat geval tellen ze de binnenwateren niet mee. Dat terwijl je best in een woonark op het water kan wonen. Zelf hou ik het liefste 37900 km2 aan. Dat is inclussief de rivieren en kleine meren, maar exclussief het IJsselmeer en de Waddenzee.
    Een land als Denemarken kan je maar beter helemaal niet gebruiken, daar valt ook Groenland binnen. :-)

  14. @Zweefmakreel: Ik heb ook nooit begrepen waarom men zonodig regenwouden op voetbalvelden moet planten.

  15. ik blij dat ik niet tennis, mijn tuin is net te klein voor een baan.

Reaxi - Mailadres hoeft niet. Zie: Ximaar?! ↑↑