Apr-23: e-Peperbusvervolg

Begin maart was het prachtig weer en heb ik rondjes in Den Haag en Leiden gelopen. In het centrum van Den Haag kwam ik 2 peperbussen tegen. Een had bovenop een kroontje. Beide hadden de afmeting van de e-peperbussen die ik eerder heb gezien in Gouda en andere plaatsen. Zitten dezelfde deuren in. Stickers van Stedin ontbraken. Toch zou het me niets verwonderen als er gewoon elektricitiet in wordt verdeeld. Te meer omdat ik geen andere e-huisjes of kasten in die omgeving zag.

Later kwam ik in hartje Leiden nog zo’n ding tegen op een terras met beide deuren open. Ondanks de grote waarschuwingsteksten valt daar geen elektrisch gevaar meer te duchten. Hij werd gebruikt voor houtopslag.

Beide foto’s heb ik aan het eerdere blog met e-peperbussen geplakt. Zit dat mooi bij elkaar.

Geplaatst op 2024-04-23, in PEN-matig, Treinlopen en getagd als , , . Markeer de permalink als favoriet. 2 reacties.

  1. Volgens mij zijn niet zoveel meer echt aktief, die zijn veel te duur in onderhoud en de gebruikelijke trafo’s passen er niet in. Vroeger waren die huisjes bomvol, nu zie meestal alleen nog maar de trafo staan en een distributiepaneel met wat elektronica.

  2. @Sjoerd; Wat ik hier vooral zie is dat er naast een bestaande e-huisje van Liander een GV-kastje staat voor gemeentelijke verlichting. Die zijn passief, daar zit alleen een verdeling in en geen trafo. De mensen van de GV mogen niet in de e-huisjes komen heb ik begrepen. GV-storingen kan ik hier niet bij Liander melden.

Reaxi - Mailadres hoeft niet. Zie: Ximaar?! ↑↑