Mrt-08: Basisbord


Een maand terug tikte over m’n toetsenbordkuren. Voor een deel is dat vanzelf over gegaan. Het letterspuiten is gelukkig voorbij. Helaas laten de w, s, x, 4 en 5 het nog steeds afweten. Inmiddels ben ik wel geslaagd in het maken van de citotoets. Maar wat moet je daar eigenlijk mee?

Geplaatst op 2009-03-08, in Ximatig en getagd als , , , . Markeer de permalink als favoriet. 16 reacties.

  1. Waarom heb je eigenlijk op de toets links onder mijn initialen staan?

  2. Wat je daar mee moet… Dat weet niemand.

  3. Simpel. Zien of je geschikt bent voor een toetsenbordmaakfabriek in China.

  4. Een toetsenbord, dat tegen een stootje kan, is een Cherry toetsenbord, Xiwel. Het zijn de eerste toetsenborden, die ook werden gebruikt door IBM en alle grote bedrijven. Je kunt er op gaan staan. Je kunt er van alles overheen kieperen, maar ze blijven het doen. Ik kreeg er afgelopen vrijdag eentje en ben er zeer blij mee. Ik heb gelijk mijn moderne toetsenbord aan de kant geschoven. Het tikt werkelijk als een tierelier en je hebt ook minder kans op fouten tijdens de citotoets.

  5. Geen idee wat je met de cito-toets moet. Maar de caps lock dient ook nergens voor, dus de cito-toets lijkt me niet in de weg te zitten!

  6. Heel intelligent! Ik zou niet weten waar ik de CITOtoets zou kunnen vinden.

  7. @Vedat: Ik gebruik nu een aardig smal en dun (10mm) USB-toetsenbord dat ik gewoon op mijn falende laptoptoetsenbord kan leggen. Ik heb het dus geprobeerd met cola, sherry heb ik niet in huis. :-)

  8. Eh de citotest doen?.. :)

  9. @Aline: Ik heb ‘m getest en hij doet ‘t.

  10. De Cito toets vertelt jou welke opleiding je kan vervolgen na afronding van de basisschool. En, wat gaat het worden…..

  11. @Marcel: Ik heb die toets nooit mogen maken wegens geldgebrek en ik ben inmiddels al gestopt met werken… :-)
    Zonder toets werd het de Mavo, want die stond vlakbij mijn huis. Met toets was het ook die Mavo geworden, want hoger was in de gevaarlijke grote stad op 12km fietsen. En m’n ouders hadden gelijk. Die stad waar ik nu woon was destijds uiterst link voor fietsers. Ik merkte dat 5 jaar later toen ik er de MTS doorliep.

  12. Het vervelende is, dat op een laptop het toetsenbord er deel van uitmaakt…

  13. @Niklas: Dat voordeel kan idd ook een nadeel zijn. Ik kan trouwens m’n interne toetsenbord vervangen en misschien doe ik dat ook. Zelf vind ik het erg makkelijk dat een toetsenbord aan m’n scherm zit. Al die lossen onderdelen van de desktop vind ik maar nix, zeker niet als je een PC als een boek gebruikt. Dat ding moet dus naar mij komen en ik niet naar dat ding.

  14. Wat gebeurt er als je die toets indrukt. Is het een game-toets voor een score tussen 501 en 550?

  15. @F’Koek: Als je er met de muis overgaat, dan drukt-ie in. Vervolgens kan je er op klikken, maar da’s natuurlijk minder belangrijk.

  16. Overweldigend; dat is de eerste keer dat ik zo’n innige samenwerking bemerk tussen muis en toets. Tevens de eerste keer dat een muis toetst en een toets klikt (hoewel…..)

Reaxi - Mailadres hoeft niet. Zie: Ximaar?! ↑↑