Sep-24: Hoogslapers

Een paar dagen terug zag ik weer eens een kat op een autodak luieren:


Dat deed me denken aan een setje foto’s, die ik een jaar eerder maakte hier in de stad. En dat begon met een blogster Fem in Duitsland, die daar wel 5 katten in Hamburg Lübeck had gezien. Dat aantal tel ik hier binnen 100 meter wandelen.

Vrijwel tegelijker tijd hoorde ik op TV dat katten graag een hoge positie innemen, omdat het nu eenmaal roofdieren zijn en anderen ‘vertrouwen’ als zichzelf. En toen ik de bankslaper hierboven trof duurde het niet lang om een setje van dit soort hoogslapers op de foto te zetten.

De onderste ‘kat in’t bakkie’ nam ik wat jaren eerder in Limmen.

Deze zag ik 4 dagen later:

Geplaatst op 2017-09-24, in Alkmaar, Ximatig en getagd als , , , , , . Markeer de permalink als favoriet. 8 reacties.

  1. Een schitterende serie Xi, hier geniet ik van. De hoge plaatsen die katten opzoeken heeft ook te maken met hun rangorde, voor zover ik weet.

  2. Mooie foto’s, die van mij liggen vaker op de kast…

  3. Je foto’s Sjoerd?

  4. Leuk item, leuke fotoserie!

  5. Katten slapen niet altijd hoog, die van ons slapen vaak op de leuning van de lounge bank, maar liggen ook gewoon in het gras te slapen.

  6. @Bytheway: Luie katten doen geen moeite om een hoge plek op te zoeken. ;-)

Reaxi (laat het e-mailvak leeg):

