Mrt-14: Doe het lekker zelf?

De foto hierboven nam ik enkele dagen geleden. Ik was veel te vroeg voor de bus of ik had een bus eerder net gemist. In elk geval liep ik dus langs een setje haltes in de richting die de gewenste bus ook rijdt. Lopen lijkt me beter dan een half uur wachten.

En zo liep ik over bedrijventerrein Oudorp, dat in de komende jaren omgetoverd wordt in een nieuwe woonwijk. Aan de stadskant is dat al gebeurd. Aan het eind van het terrein staan wat ICT-bedrijven en 1 had wel vreemde URL’s (Uniform Resource Locators, danwel webadressen) op hun ramen geklad.

Want met een URL als repareeruwtelefoon.nl krijg ik toch echt de indruk dat de mensen zelf hun telefoon moeten repareren. Mogelijk kunnen ze dat in dit gebouw doen en ligt daar gereedschap voor ze gereed.

Ik besloot dus toch maar eens zo’n website te bezoeken, en daar staat dan weer ‘Gererepareerd terwijl u wacht’. Verderop staat er ‘wij repareren…’. En dat is dus iets heel anders, dan dat je daar zelf aan de slag moet zoals de websadresen doen vermoeden.

Een maand of 5 geleden maakte SIRE reclame voor het (laten) repareren. Daar hoor je eigenlijk niets meer over, omdat we al snel weer bezig waren met de Brexit (hoe maak je iets stuk tussen landen) en het coronagedoe,  dat indirect ook zorgt voor een beter milieu. En nu mensen thuiszitten kunnen ze daar ook van alles repareren. Op menig Youtubefilmpje kan je zien hoe zoiets moet.

Geplaatst op 2020-03-14, in Alkmaar, Milieumatig, Webmatig en getagd als , , , , , , , . Markeer de permalink als favoriet. 6 reacties.

  1. Ik ben niet geneigd om nu meteen de menigte op te zoeken, maar een tochtje maken moet toch kunnen.

  2. Hahah ja, dat is net zoiets als het woord buurtpreventie. Ik repareer overigens veel dingen zelf. Vaak voor een ander want ik onderhoud de spullen hier zo goed mogelijk. Op internet staat zoveel te vinden. JE kunt feitelijk alles leren als je wilt.

  3. @John: Ik was trouwens onderweg naar een blinde kennis, waar ik de PC zou repareren. Na een Windows-update kon hij niet meer bij zijn bureaublad komen. Toen ik er was lukte dat wel. Ik kan dus repareren zonder er aan te komen. ;-)

  4. @Sjoerd: Mensen laten ook hun hond uit, dan mag ik ook mezelf uitlaten. Ik hou wel 4 meter afstand tot andere personen. Dat is ruim voldoende aangezien het virus last heeft van zwaartekracht. In Alkmaar is 1 op de 100.000 besmet getest. Maar als dat er 10x zoveel zijn, dan is het nog altijd flink zoeken aangezien een groot deel daarvan door de verschijnselen in huis blijft. Eigenlijk is een druk station of een volle bus veel erger. Drukknoppen bij verkeerslichten gebruik ik niet meer.

  5. Ik miste een keer de bus in Garmisch. Heb toen ook een uur gelopen omdat wachten zo zinloos is. Lopen ook. Je moet gewoon de bus niet missen.

  6. Het klinkt inderdaad als een soort werkplaats waar je dan zelf je mac kunt repareren. Niet zo duidelijk.

Reaxi - Mailadres hoeft niet. Zie: Ximaar?! ↑↑