Jan-10: XBB-Mutaties

In het volgende bericht is te lezen waarom ik met XBB, Xiwels Barre Bloglijst ben begonnen. Onder dit bericht kan je een blog aanmelden.

Geplaatst op 2018-01-10, in Webmatig en getagd als , . Markeer de permalink als favoriet. 15 reacties.

  1. Er komt een wijziging aan. De lijst ga ik opdelen in ‘Wekelijkse’ en ‘Dagelijkse’ bloggers. De grens komt bij 5 dagen per week of meer een bericht en mensen die minder bloggen. Dat laatste noem ik voor het gemak wekelijks. Die komen bovenin met een fragmentje van het bericht. De dagelijksen moeten het zonder fragment doen. Eigenlijk hoef je van die groep niet te weten of ze een nieuw bericht geplaatst hebben, je kan er gewoon dagelijks langs gaan. In de oude situtaie zorgen de dagelijksen dat de wekelijksen snel naar onder zakken en zo lang uit beeld blijven. Dat vind ik onwenselijk.

  2. De wijziging van hierboven is doorgevoerd. Het aantal dagelijks bloggers (39) viel me wat tegen, maar ze dringen nu niet steeds voor de bloggers (163) die minder vaak publiceren.
    Mocht blijken dat deze aanpak ongeschikt is voor smarphones of dat men vrijwel geen blogs leest op smartphones (die ervaring heb ik als ik in de trein meegluur) dan komen er 2 kolommen voor de wekelijkse en dagelijks bloggers.

    Ik hebook de icoontjes weggehaald. Die waren erg klein en veel bloggers hebben die niet aangepast waardoor je steeds de standaardiconen zag van Blogspot en WordPress. Ruimte levert het niet op, maar de website wordt er wel iets sneller door.

  3. Het aantal is inmiddels flink gegroeid naar ruim 200 wekelijkse en 80 dagelijkse bloggers.

    De indeling heb ik veranderd. Het zijn nu weer 2 even brede kolommen met links de wekelijkse en rechts de dagelijkse bloggers. Ik kan me voorstellen dat mobiele gebruikers dit minder handig vinden. Het is echter maar de vraag of die er zijn en of het überhaupt op een smarphone is te gebruiken, aangezien ik niet de fragmenten van een link kan voorzien.

  4. ik wil me graag aanmelden, ben meer een wekelijkse blogger. Pas vandaag kwam ik er achter dat OBA niet meer bestaat, ik dacht at eea aan mij lag. Ben dus behoorlijk digibeet. Ik zit op https://jankroos.wordpress.com.

    Hoor graag wat ik moet doen om op je pagina te komen, groeten jan krosenbrink

  5. @Jan: Ik had je al wel in de XBB-lijst met wekelijkse bloggers gezet, maar nog niet in het alfabetische overzicht. Nu dus wel. Verwacht er overigens niet teveel van. Dergelijke lijsten worden niet vaak bekeken.

  6. toch hartelijk dank!

  7. @ximaar: erg, heel erg leuk om weer oude bekenden te zien en te lezen!!

  8. Goh joh, ik wist niet eens dat deze lijst bestond… was wat aan het surfen en kwam hier toevallig terug. Nou geloof ik niet in toeval want een paar dagen terug had ik het met iemand over ‘bloggen van vroeger’ toen er nog een pagina was waarop alle bestaande/actieve bloggers te vinden waren …

    Ik zal de lijst doorgeven aan die blogger.

    Dank je wel voor het houden van deze lijst,!

    Wens je hartverwarmende feestdagen in de meest bijzondere kerststijd ooit die hopelijk uniek blijft.

    Hartelijke Groet, Melody
    (https://melodyks.wordpress.com dagelijks én meermalen, zou ook graag op jouw lijst staan als het mag)

  9. @Melody – Ben ik je bar aan het toevoegen en xi ik dat je er al in staat. Toch maar opnieuw gedaan, de laatste RSS had ie duidelijk niet meegepakt. Heel af en toe heeft dat systeem er last van.

  10. @Melody: Zie nu ook dat ie je voorlaatste bericht aangeeft, waarschijnlijk omdat het bericht er na binnen 1 minuut is geplaatst. Op dat RSS-ophalen kan ik geen invloed uitoefenen, is een standaardfunctie van blogspot.

  11. Debby Buis

    Ik wil mijn blog graag aanmelden. Op https://tikjeanders.nl publiceer ik elke vrijdagavond een persoonlijke blogpost. Daarin geef ik bezoekers een kijkje in mijn dagelijks leven met een visuele beperking en geef ik antwoord op de meest gestelde vragen. Mijn blogs laten zien dat blinden en slechtzienden maar een klein beetje anders zijn dan zienden en dat je met een visuele beperking een ‘normaal’ leven kunt leiden. Alles gaat gepaard met zelfspot, positief denken en zeggen waar het op staat (de 3-mix).
    Het doel van de blog is om professionals meer informatie te bieden door middel van mijn ervaringsverhalen. Ik hoop dat andere visueel gehandicapten zich herkennen in mijn verhalen en er tips voor zichzelf uit halen. Daarnaast is de blog voor alle andere mensen die gewoon nieuwsgierig zijn naar hoe iemand met een visuele beperking dingen aanpakt. De blogs zijn verdeeld over twee categorieën met blogposts, namelijk ‘Kijk mij nou!’ en ‘Hoe doe je dat?’.

  12. @Debby: Ik zal ‘m toevoegen, maar dat kan even duren. Ik gebruik blogspot en die hebben een functie die ik gebruik aangepast waardoor nog maar de laatste 10 berichten zichtbaar worden. Voor de rest moet je een meer-knop indrukken. Ik heb er wel een oplossing voor, maar daar heb ik voorlopig even de tijd niet voor.

    Verwacht overigens ook niet erg veel bezoekers via deze weg. Meld je anders ook even aan bij https://webloggerlijst.nl/

    Neem aan dat je het blog van Kim Bols https://www.kimbols.be/ ook kent. Zij is zeer actief. Kimbervie was ooit actief op dit gebied, maar haar laatste bericht is bijna een jaar oud. https://www.kimbervie.nl/blog/

    Zelf blog ik er ik er incidenteel over https://ximaar.wordpress.com/tag/blind/ Ik trek inmiddels een jaar of 15 op met iemand die niet ziet.

  13. Debby Buis

    @Ximaar: Dank je! Doe rustig aan. Ik had me toevallig gister ook bij de door jou aangemelde site aangemeld. Mijn blog is daar ook opgenomen. Ik ken beide Kim’s waar je over spreekt. Vorig jaar heb ik een lijst met blogs, flogs en podcasts voor/door visueel gehandicapten gemaakt. Deze mocht op de site van Kim Bols worden geplaatst. Het is een flinke lijst. De lijst staat op: https://www.kimbols.be/web-social-media/social-media/blogs-vlogs-en-podcasts-voor-en-of-door-mensen-met-een-visuele-beperking.html

  14. Ik ben er rijkelijk laat mee, maar omdat ik het inmiddels twee jaar regelmatig over Corona en de mutantjes heb, zou de vermelding van

    Vlierbloesem – Test – Voeding – Huishouden
    beter aangevuld kunnen worden met Corona.
    Ik stel voor:

    Vlierbloesem – Corona – Voeding – Alledaagse observaties.

  15. @Vlierbloesem; Ik neem het mee, maar dat kan nog wel even duren. Blogspot heeft een verandering doorgevoerd, waardoor ik de site niet meer durf aan te passen zonder dat ie dingen gaat doen die ik eigenlijk niet wil. Weet wel een gedeeltelijke oplossing, maar dat vergt wat tijd.

Reaxi - Mailadres hoeft niet. Zie: Ximaar?! ↑↑