Jul-25: Laat je vrouw thuis

Blogmatig is het goed te merken dat de zomervakantie aangeboken is. Niet dat er veel meer over reizen wordt geblogd, want dat doen sommige mensen het hele jaar door om zo de Telegraaf-reclame-machine (beter bekend als ‘Blog-society’) in stand te houden. Nee, je ziet nu ook mensen bloggen over het inpakken van koffers en het verslepen van troep naar en van de vakantie-bestemming.

Daarbij wordt er nagedacht om toch maar niet zoveel mee te nemen, omdat het niet allemaal in de auto past, duur is aan overgewicht in het vliegtuig en achteraf niet werd gebruikt. Als zwerffietser neem ik al jaren hetzelfde mee, precies zoveel als er in m’n fietstas past. Te weten 10kg inclussief bandenlichters. Ik heb maar 1 grote achtertas die ik makkelijk over de arm kan dragen de trap op naar een goedkopere zolderkamer van een eenvoudig pension.

Hoofdzakelijk kleding, waarvan ik een deel tijdens de vakantie vervang, omdat overal winkels zijn en niet alleen in Alkmaar. Je kan ook niet alles meenemen wat je mogelijkerwijs nodig hebt. Zo ben ik een keer op het asfalt gesmakt en lag m’n knie open. Een paar kilometer verder kocht ik een gezinspak pleisters, want m’n verbandtrommmel laat ik net als een reserve-frame thuis. Ik maak me dus niet erg druk over wat ik mee moet nemen, op m’n bankpasje en een redelijk volle betraalrekening na.

Mannen zijn makkelijk en dragen moeiteloos een paar dagen dezelfde bovenkledij. Vooral m’n fietskleren was ik onderweg in de wasbak en m’n oude ondergoed is aan heet eind van de vakantie vervangen door nieuw ondergoed. Toch bespaar ik de meeste bagage door geen vrouw mee te nemen. Dione de Graaff laat in de laatste 20 dagen Studio Tour (de France) prima zien waarom:



Een flink verschil met DeMart, die regelmatige in hetzelfde grofgeblokte shirt achter een tafel zijn gasten ontving. Studio Sport dacht te bezuinigen door DeMart thuis te laten en Dione alleen wat kleine dingetje ter plekke voor de camera op te laten lezen. Inmiddels weten ze beter en moeten er dagelijk 2 inloop-trailers met kledij achter Dione aan. (Helaas zijn daar geen beelden van, maar hier iets wat in de buurt komt.)

Geplaatst op 2015-07-25, in Overmatig, RTV-matig, Zwerfmatig en getagd als , , , , , , , . Markeer de permalink als favoriet. 16 reacties.

  1. Instemmende groet,

  2. Onzin, de man neemt twee fietsen mee.

  3. @Staartje: Hoe doet ie dat? Zelf fiets ik zonder een reserve fiets op de bagagedrager. Of ga je beweren dat voor een vrouw nog even een auto met caravan mee moet? ;-)

  4. Vrouwen en kleding… Als ik het ooit geweten had.

  5. Tja, misschien zijn niet alle vrouwen hetzelfde. Mannen trouwens ook niet. ;)

  6. Er is nog wel meer aan te voeren als je redenen zoekt om deze Dione volgend jaar thuis te houden.

  7. Ik vond Dione wel aardig om te zien en ze had in ieder geval geen extravagante kleding aan, maar gewone doorsnee kleding. Wat mij betreft had ze inderdaad wel een aantal keren hetzelfde aan mogen hebben, alleen al voor de beeldvorming. Zelf neem ik altijd wel iets (te) veel mee zo blijkt achteraf. Want als ik iets lekker vind dragen en leuk vind staan, was ik dat regelmatig en trek ik dat weer aan en blijft de rest ongebruikt in de kastjes liggen. Alleen weet ik nooit van te voren waar mijn voorkeur dit jaar naar uitgaat. Dat blijkt pas gaande weg.
    Dione mag wel blijven, maar ik mis Mart zo erg. Ik vond het ’s avonds laat altijd zo gezellig met hem. Heerlijk sfeertje, paste zo echt in de zomer. Ze zouden mij een groot plezier doen om iets dergelijks weer op poten te zetten. en dan mogen ze het best ook wel eens zonder Mart proberen, mits ze een ander gezellig persoon kunnen vinden.

  8. Ik neem altijd te veel mee. Komt ook omdat je rekening moet houden met verschillende weertypes. Bovendien kun je er niet als een zwerver bijzitten in de ontbijtzaal van een hotel. Ik kijk nooit naar sport. Valt mij dus ook niet op wat die dame draagt. Ik heb niets met kleding. Het moet lekker dragen en er enigszins flatteus uitzien. Wat vandaag mode is, is morgen voor gek lopen, dus dat boeit me al helemaal niet.

  9. Dione heeft wel zo te zien vaak dezelfde broek aan. Een trailer kan je ook als een inloopkast gebruiken.

  10. Nou ik ga het pogen hoor! Wat voor jou zo normaal is is voor anderen een hele kunst! PS lollig die outfitjes, wat een gedoe eigenlijk. Het doet denken aan dat verhaal laatst van die tv-presentator in Australie die een jaar lang hetzelfde pak aangehad bleek te hebben wat niemand was opgevallen terwijl zijn vrouwelijke cohost wordt afgekraakt als ze twee keer hetzelfde aan heeft. Heb je dat gelezen? Zie hier http://www.theguardian.com/lifeandstyle/womens-blog/2014/nov/17/male-tv-presenter-same-suit-year-female-colleagues-judged

  11. @Margo: Zo trek ik altijd m’n avondkleren aan bij het ontbijt in plaats van m’n fietskleren. Heel veel medegasten hebben dan ook niet de indruk dat ik op de fiets ben aangezien ze me de avond er voor ook vrijwel nooit zien aankomen. Vooral Duitsers trekken gewoon hun fietskleren aan bij het ontbijt, maar op en of andere manier staat me dat tegen. Even omkleden na het ontbijt is niet zoveel werk. Toch slaat het in mijn geval nergens op, ik ben immers een zwerffietser en ze zien me na het ontbijt vrijwel nooit meer terug aangezien ik overal maar 1 nacht wens te verblijven.

  12. @Hanneke: Geen idee, ik kijk eigenlijk nooit studio sport, maar nu dus wel studio tour. Mogelijk zijn het bij studio sport ook van die verkleedpartijen, maar dat is me dus nooit opgevallen.

  13. @Hanscke: Die Avondetappe zie ik nog wel eens terugkomen maar dan met Herman van der Zandt. Hij had nu al een fraai quizrolletje en is gek op fietsen.

  14. Gisteren dione de G een ‘Alo Alo – I will only tell this once’-jas aan.

  15. @Elja: Van dat verhaal had ik idd eerder gelezen, maar ik was het inmiddels weer vergeten. De wereld zit nog altijd ongelijk in elkaar.

  16. Het kan natuurlijk ook zo zijn dat Dione helemaal niets meeneemt en steeds iets leent van iemand uit het publiek.

Reaxi - Mailadres hoeft niet. Zie: Ximaar?! ↑↑