Jul-06: Ximaar TdF-2017

Op dit moment ben ik meer dan gammel. Zo ben ik na een onderzoek in het ziekenhuis flauwgevallen en heb daar kneuzingen en een setje hechtingen aan overgehouden. De uitslag van het onderzoek was niet goed en over een week zoeken ze verder middels een MRI. Daarna weten zij en ik meer en kom ik er op terug. In de tussentijd heb ik wel blog-ideeën, maar die komen nu op mij als zeer futiel over.

Een paar dagen geleden heb ter afleiding een landkaartje gemaakt met plaatsen waar de Tour de France doorgaat en waar ik eerder ook een keer doorgefietst ben. Ik gebruik dan alleen de plaatsnamen die de Tour op hun kaartjes heeft gezet.

Vandaag fietsen ze va Vesoul (waar ik 2 jaar geleden heb overnacht) naar Troyes (waar ik een paar keer heb overnacht). Troyes is daarbij een zusterstad van Alkmaar. Mijn overnachtingsplaatsen geef ik met een rood bolletje aan. Chaumont (waar ze onderweg doorfietsen) is om die reden ook rood. Een andere opvallende plaats is vandaag Colombey-les-Deux-Eglises. Ik begrijp dat De Gaulle daar begraven ligt. Destijds had ik daar geen idee van.

In de voorgaande etappes waren voor mij ook veel bekende plaatsen en morgen komt er nog zo een. Maar daarna wordt het beduidend minder. Zo heb ik nooit bergtoppen opgezocht en fietste ik meer door heel Frankrijk en niet alleen in de oostelijke helft zoals de Tour dit jaar doet.

Geplaatst op 2017-07-06, in Fietsen, RTV-matig, Zwerfmatig en getagd als , , , , , , , . Markeer de permalink als favoriet. 16 reacties.

  1. Dat is niet zo fijn om hier te lezen, ik hoop dat het niets ernstigs is en wens je in ieder geval beterschap. De tour is voor mij ook ieder jaar weer een genoegen om naar te kijken. Een gedeelte van de route dit jaar ken ik ook. We rijden als we afzakken naar het zuiden altijd via Metz naar Lyon en doken daar daar ergens de Jura in of wat verder naar het zuiden de Ardeche in.

  2. Een minder mooi bericht Xi., ik hoop dat de uitslag mee zal vallen. Succes en het allerbeste.

  3. Wat vervelend! Hopelijk valt het mee en ben je er snel van af. Wij hebben ook even (een paar weken) met onzekerheid rond gelopen, J. moest ook scans laten maken en tenslotte een longbiopsie maar daaruit bleek het niets zorgwekkends te zijn. Ik hoop dat dat voor jou ook zo uitpakt. Flauwvallen, doe ik ook gemakkelijk, is niet leuk! Sterkte!

  4. Niet leuk dat je dat is overkomen, nou maar hopen dat ze een onschuldige oorzaak vinden die te behandelen is.

  5. Dank voor alle positieve reacties. Zorgwekkend is het al, wat bleekn uit de biopsie. De MRI moet vaststellen of het nog zorgwekkender is of hopelijk van niet.

  6. Ik duim voor je!

  7. Dan hoop ik dat het zorgwekkend blijft en niet nog zorgwekkender wordt. Ik hoop natuurlijk dat het helemaal meevalt, maar daar zijn we al voorbij geloof ik. Maar toch.

  8. Ximaar ik hoop het beste voor je en dat het geen nare tijd wordt.

  9. Heel veel sterkte en beterschap!

  10. Sterkte!

    Bemoedigende groet,

  11. Ximaar, sterkte gewenst. Hopelijk blijft het bij zorgwekkend en valt er nog veel te winnen.

  12. Oei, dit klinkt/ leest even heel vervelend. Ik hoop dat het mee valt. Ik beloof je hierbij plechtig om weer wat vaker langs te komen. Kan ik je op afstand wat in de gaten houden

  13. Ximaar , ik wens je een goede afloop, en veel sterkte voor het geval dat het niet zo loopt als je wilt.

  14. Ach jee, ik hoop voor je dat het mee valt. Veel sterkte gewenst

  15. fruttekoek

    Gut Ximaar; ik schrik me rot!

Reaxi - Mailadres hoeft niet. Zie: Ximaar?! ↑↑