Mei-11: Limmen-2016 De Rest

De laaste aflevering van m’n jaarlijkse fotorondje door Limmen. Foto’s die ik doorgaans gewoon tussen de mozaieken plaats. Deze keer waren het er echter teveel, waardoor ik al een aparte pagina met oude tractors maakte en nu dus deze met resterende allerhande. De eerste 2 zijn gemaakt bij het Hervormde Kerkje, waarachter de Hortus Bulborum ligt. Dat is een soort museumtuin voor bloembollen waar je ook buiten de bloemendagen terecht kunt.

Vervolgens een foto van een fraaie brandweerwagen. Eentje van Castricum uit 1904, die nog met paarden werd getrokken. Er zit een pomp op, aangedreven door een stoommachine van Deutz. Deutz, ook bekend van Magirus Deutz, is de zogenaamde overstad van Keulen. Die dus op de oostkant van de Rijn ligt. Deze stond dus ook op de grote speelweide tussen de tractors, waarbij het meeste volk bij een patatkar en poffertjeskar te vinden was.

Naast een Amerikaanse Jeep stond ook een Harley Davidson uit 1942 in de kleuren van het Amerikaanse leger. Daar werd nog flink aan gesleuteld. Zelf vond ik een kraam met meccano een erg leuk. Bij vertrek had ik al dit moois niet verwacht. In deze kraam reed en jekkerde een graafmachine. Het draaiorgel speelde en de zaagmolen draaide er ook lustig op los. Het echtpaar wist er van alles over te vertellen en hadden -in tegenstelling tot de tractors- veel bekijks.

Iets verder stond nog een Ford F1 pick-up uit 1950. Die meende ik te herkennen van een bloemstuk uit 2008. Hij lijkt er heel erg op, maar dat kenteken lijkt op 35 te eindigen en die heeft niet van die witte stokjes aan weerszijde van de bumper. In plaats daarvan heeft die weer iets vergelijkbaars op de wielkasten.

Toen ik weer op de fiets stapte zag ik een straatje verder nog wat rijtuigen. De route ging hier net niet langs, maar mijn fototoestel dus wel. Het waren 4 rijtuigen en ik begreep dat ze eerder de mozaiekenroute hebben gereden. Met paarden tussen veel fietsers, die her en der stilstaan, lijkt me dat nogal link.

Nog een stuk linker was het later bij het ‘Rijksmuseum’, waar op de Rijksweg een bromscooter was aangereden. De politie voerde net het ding met wat brokstukken af. Ik schreef al dat dit een linke weg was waar je zeker niet zomaar moet oversteken. Later las ik in een krantenbericht dat de scooter dat niet gedaan had, maar een auto die er ‘even wilde keren’. Hij reed daarbij de scooter op het brom/fietspad aan. Dat neemt natuurlijk niet weg dat de organisatie in het vervolg de fietsoversteken in deze route via veiligere plekken moet aangeven.

Al met al wel een prachtig fiets- en fotodaggie. Wat minder bloemstukken, maar veel meer ander bezienswaardig materiaal. En natuurlijk prachtig weer.

Geplaatst op 2016-05-11, in Overmatig, Regiomatig en getagd als , , , , , , , , , , , , , , , , . Markeer de permalink als favoriet. 1 reactie.

  1. Mooi dat Meccano spul, daar heb ik me vroeger ook mee mogen amuseren.

Reaxi (laat het e-mailvak leeg):

