Nov-05: Cadillac

Ik kan natuurlijk naar Almere fietsen en daar een handvol Amerikaanse sleeën op de foto zetten. Toch is dat niet echt nodig. Regelmatig parkeren ze zomaar zo’n ding hier in een zijstraat, zoals deze:

Het is een 6,4 liter Cadillac Fleetwood uit 1959. Fraai opgepoetst met achterin een mooi bouquet. Klaar om te worden ingezet als trouwauto.


 

Hierboven nog een paar foto’s. Deze overmaatste strijkplank van 5,7m steekt ver voorbij de Volvo V70 (stationwagen) die er naast staat.

In 1999 ben ik overigens door Cadillac gefietst. Ligt zo’n 40km ten zuidoosten van Bordeaux (ongeveer de kleur van deze auto). Een kilometer of 10 eerder werd ik (erg langzaam) ingehaald door een stoet oude auto’s, die ik later in Cadillac bewonderde. Daar zaten een paar Cadillacs bij. Destijds nam ik daar nog geen foto’s van. Ik fotografeerde toen nog erg weinig en een website had ik nog niet. Vijf dagen later fietste ik bij de haven van Barcelona en daar zag ik dezelfde stoet oude auto’s. Zo ver ik weet gingen die daar op de boot naar Corsica. Iets dat ik toen ook overwoog, maar niet heb gedaan omdat het afvaren pas over een paar dagen plaats zou vinden.

Tussen Cadillac en Barcelona heb ik ze onderweg niet gezien. De kans is groot dat zij niet dwars door de Pyreneën zijn gegaan, maar er omheen langs de Middenlandse Zee. Op die manier kwamen ze door Canet de Mar, wat een zusterdorp van Cadillac is. Zelf fietste ik daar een dag later door.

Geplaatst op 2016-11-05, in Alkmaar, Ximatig en getagd als , , , , , , . Markeer de permalink als favoriet. 9 reacties.

  1. Naar Cadillac, een heel eind fietsen om een paar oude auto’s te zien :)
    Het zijn schitterende showwagens. Een van de zussen reed er ook een, na een paar maanden moest hij weg vanwege het benzineverbruik. Hij zoop, zei ze ☺

  2. Eigenlijk vind ik dat helemaal niets, zo’n bakbeest van een auto. Maar ook daar zit een stuk automobielhistorie in.

  3. Dit soort auto’s mag wat mij betreft in het museum (en dus niet meer op de weg). Vanwege het brandstofgebruik een rijdende milieuramp.

  4. @Blewbird: Bij de RDW staat dat ie 0 cc is, wat ik niet echt geloof. Sommigen zijn omgebouwd naar gas, maar ook daar kon ik niets over vinden. Ik vermoed wel dat ie weinig kilometers rijdt. Van deze plek naar het stadhuis is een dikke kilometer.

  5. @Sjoerd: Maar hij is wel mooi opgepoetst en ziet er voor zijn leeftijd nog behoorlijk rimpelloos uit.

  6. @Bertie: Een kilometer of 30 eerder zag ik Cadillac voor het eerst op een kaart staan, dus fietste ik daar maar op af. Daarna haalden die oude auto’s me dus in. Destijds had ik wel een camera bij me, maar heb ik er geen foto’s van genomen. Ik had toen nog minder met auto’s dan nu.

  7. Over dat milieudelict zou ik mij niet zo druk maken. Er zal wel niet dagelijks meegereden worden, er zijn wel ergere dingen die het milieu verpesten. Het blijft wel mooi om te zien en daar gaat het om.

  8. Oeh wat een mooie speelgoed-auto, met die raketpunten als (?) remlichtjes, gebogen voorruit en prachtige stroomlijnende lijnen! Die mogen ze hier voor het huis parkeren :-)
    Ik wilde al zeggen: Iets voor Sjoerd’s blog… Maar ik lees nu zijn reactie :-)

  9. Wat een schitterende trouwauto! De kleur is echt prachtig! Hier zouden veel mensen van op kijken als je in deze auto zou aankomen. Helemaal top!

Reaxi (laat het e-mailvak leeg):

