Mei-04: Nijmegen en Deventer

De bovenste is een gewoon putdeksel van 60cm in doorsnee, met daarop het wapen van de stad Nijmegen. Onlangs was ik daar en trof er maar 1. Misschien liggen er meer in nieuwere buitenwijken, maar daar ben ik niet geweest.

Het deksel daaronder is van een afvoerkolk. Vaak zitten die in stoepranden. Maar waar stoepranden ontbreken worden vlakke versies gebruikt, waar dus voldoende gaten in zitten. De gaten vormen hier een aantal maal het woord DEVENTER. Een leuke vondst, die me al een paar keer toegezonden is. Toch gebruik ik liever m’n eigen foto’s en daarbij is het zeker geen straf om Deventer te bezoeken. Dat kwam er een half jaar geleden weer eens van, maar toen ben ik vergeten om deze aan m’n verzameling toe te voegen. Kolken zijn doorgaans kleiner, deze hierboven is ongeveer 40 bij 25 cm.

Hier een overzicht van plaatsgebonden putdeksels die ik eerder op de foto heb gezet.

Geplaatst op 2019-05-04, in Dexelmatig en getagd als , , , , , . Markeer de permalink als favoriet. 7 reacties.

  1. Leuke verzameling.

    Zonnige groet,

  2. Ximaar, je geeft antwoord op mijn vraag, wil je ze zelf gezien hebben. Je was niet Valencia zie ik, heb er 7(verschillende) in de aanbieding. Laat maar weten of ik ze moet sturen.

  3. Beide hebben wel wat….

  4. @Ferrara: Valencia heb ik nooit bezocht en andere steden in Spanje zag ik alleen in de vorige eeuw. Ik blogde toen nog niet en in die tijd wist ik niet van het bestaan van speciale putdeksels.

    Er zijn honderden steden met eigen putdeksels. Daar zijn verzamelsites voor. Dat is een van de redenen dat ik ze zelf terplaatse gezien wil hebben. Geldt overigens voor het meeste waar ik over blog.

    Wat dat betreft zou het niet gek zijn als je er zelf een keer over blogt. Dan zet ik er zeker een link naartoe. ;-)

  5. Ik herken wel wat je zegt over zelf gezien hebben.
    Misschien laat ik er wat zien onder de P van putdeksel in Op en Rond de Deur. Dat duurt dus nog even.

  6. Ik was je graag tegen gekomen in Nijmegen. Ben benieuwd of ik je herkend zou hebben.

  7. @Dhyan: Om een of andere reden had ik bedacht dat je in of bij Arnhem woonde.

Reaxi - Mailadres hoeft niet. Zie: Ximaar?! ↑↑